شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه باید از همه ظرفیت ها بهره گیریم، گفت: رعایت عفاف و حجاب در جامعه از بسیاری از معضلات و ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از بانوان و فعالان فرهنگی و تبلیغی استان با اشاره به سالروز کشف حجاب رضاخانی، این اقدام رضاخان را در جهت تحقق اهداف شوم دشمنان در کشور دانست.

وی با بیان این که غرب همواره به دنبال از بین بردن نمادهای دینی و مذهبی ملت ایران بود، خاطرنشان کرد: کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا و انگلیس همه توان خود را به کار گرفتند تا هویت دینی مردم ایران را از بین ببرند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که کشف حجاب رضاخانی خوش خدمتی آشکار به اربابان انگلیسی بود، تصریح کرد: رضاخان در پي اجراي اين فرمان اربابان غربي خود، به ظاهر شعار آزادي زنان را سر مي‌داد و به دنبال متمدن کردن کشور بود.

وی با بیان این که رضاشاه با صدور فرمان کشف حجاب در کشور، حجاب را نوعي کهنه پرستي و جهالت معرفي مي‌کرد، اين در حالي است که خود او در جهل مطلق بود، خاطرنشان کرد: حجاب از بسياري ناهنجاري‌ها در جامعه جلوگيري مي‌کند، اما دشمنان مي‌خواهند حجاب را به گونه‌اي ديگر معرفي کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين که مردم و علما با حرکت خود در مقابله با کشف حجاب مروجان مسأله جدايی دين از سياست را منزوي کردند و اين اقدام ضد ديني را بي نتيجه گذاشتند، تصریح کرد: این طرح استعماری رضاخان با هدف از بین بردن پایه های دینی و مذهبی مردم کشورمان صورت گرفت که با ایستادگی علما، روحانیان و مردم دیندار ایران مواجه شد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که ایستادگی مردم در برابر جریان آلوده و خطرناک کشف حجاب نشان دهنده غیرت دینی ملت بزرگ ایران بود، تصریح کرد: عفت، حجاب، غيرت و حيا چهار اصل اخلاقي و ديني است که سرنوشت آن به هم عجين شده و پيوند ناگسستنی با يکديگر دارد و مکمل هم هستند که اگر يکي از اين ستون ها نباشد، حادثه ساز خواهد بود.

وی با بیان این که توجه به مسأله عفاف و حجاب یک ضرورت است، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تحقق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بهره گیریم.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که متأسفانه تاکنون اقدام عملی برای تحقق و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: مسأله عفاف و حجاب با بخش نامه و اقدامات مقطعی فراگیر نخواهد شد.

وی با تأکید براین که برای نهادینه کردن این فرهنگ دینی باید بسیج عمومی صورت گیرد، تصریح کرد: اقدامات سطحی نه تنها به نهادینه کردن و گسترش این فرهنگ دینی کمک نخواهد کرد بلکه اثرات نامطلوبی در جامعه خواهد داشت.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که بدحجابی یک فرهنگ شوم استعماری است که به بهانه آزادی زنان زمینه فساد و بی بندوباری را فراهم می کند، بیان داشت: باید از همه ظرفیت ها به منظور جلوگیری از گسترش این فرهنگ ضد دینی درجامعه استفاده کرد.

وی با بیان این که برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه باید از همه ظرفیت ها بهره گیریم، گفت: رعایت عفاف و حجاب در جامعه از بسیاری از معضلات و ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در طول تاریخ همواره افکار پلید و شیطانی که وابسته به آن سوی مرزها بودند تلاش کردند تا مسأله عفاف و حجاب را در جامعه ایرانی کمرنگ و خدشه دار کنند، افزود: تضعیف این ارزش مهمی دینی خسارت های جبران ناپذیری برای نظام دینی به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که رعایت عفاف و حجاب در جامعه امنیت اجتماعی را در کشور تقویت می کند، تصریح کرد: کمرنگ شدن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه امنیت اجتماعی جامعه را به مخاطره می اندازد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha