پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خانواده

حوزه/ امام جمعه ماکو گفت: خانواده کوچکترین اما مهمترین نهاد هر جامعه است و در این بین خوش خلقی و مهرورزی اساس پایداری بنیان خانواده است.

حجت الاسلام ایوب رنجبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به اهمیت مهرورزی و خوش خلقی افراد در تشکیل خانواده ای منسجم و سالم،اظهار داشت:خوش خلقی و مهرورزی اساس پایداری هر خانواده است و دین اسلام نیز در این خصوص تاکیدات فراوانی داشته است.
 
وی ادامه داد: دین اسلام، دین اخلاق مداری است و قرآن کریم، رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(علیهم السلام) نیز در خصوص توجه به اخلاق مداری و مهرورزی در خانواده و جامعه تاکید داشته اند.
 
امام جمعه ماکو خاطر نشان کرد: متاسفانه اخلاق مداری در جامعه ما تا حدود زیادی رنگ باخته است و به نوعی اساس برخی خانواده ها در حال فروپاشی است.
 
حجت الاسلام رنجبری افزود: پیامبر مکرم اسلام(ص) به مردان تاکید داشته است که به همسران خود اظهار محبت کنید تا نهال عشق و صمیمیت در میان اهل خانه همیشه پایدار بماند.
 
وی یادآور شد: متاسفانه اکثر ما ایرانی ها در این خصوص کم کاری می کنیم، در حالی که به نیکو سخن گفتن و مهرورزی در میان اهل خانه، سختی های زندگی را قابل تحمل تر و ارتباط میان خانواده را منسجم خواهد کرد و این نیاز اصلی هر خانواده و جامعه است.
 
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha