چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام مهدی نژاد - سمنان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مهدی نژاد با تاکید بر این که برگزاری جشن طلاق دهن‌کجی به دین است، گفت: دنیاطلبی انسان را هلاک می‌کند و هیچ نهاد فرهنگی ، بی‌نیاز از روحانیت نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از دامغان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی مهدی نژاد بعدازظهر امروز در جمع طلاب مدرسه امام صادق (ع) شهرستان دامغان، با بیان اینکه طمع و دنیاطلبی انسان را به زمین می‌زند، اظهار داشت: در زندگی دنیا نباید در نظر ما بزرگ جلوه داده شود و اگر بزرگ به نظر بیاید حاضر به انجام هر عمل و اقدامی خواهیم شد.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان تصریح کرد: سازمان ملل به جهت دنیاطلبی پرتاب موشک یمن به عربستان را محکوم کرد، اما در برابر عربستانی که هزاران بمب و تیر و تفنگ بر سر مردم مظلوم در یمن و غزه می‌ریزد کاری نکرده است.

وی ادامه داد: در آشوب و فتنه اخیر در ایران برخی از کشورها در شورای امنیت سازمان ملل مدعی شدند و ادعاهای کذبی را مطرح کردند اما در برابر فجایع خودشان در یمن و غزه سکوت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی نژاد با بیان اینکه دنیاطلبی انسان را هلاک می‌کند، افزود: قناعت در زندگی داشتن و حاکم بودن بر شکم لازمه و پیش مقدمه فراگیری تقوا الهی است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های جدی حوزه شکوفایی استعدادهای درخشان طلاب در حوزه‌های علمیه است، گفت: امروز بیش از گذشته از وجود حوزه‌های علمیه استفاده وسیع‌تری در سطح جامعه می‌شود و بیش از گذشته جامعه نیازمند حوزه‌های علمیه است.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با اشاره به جنگ روانی و نرم دشمنان علیه انقلاب اسلامی افزود: برنامه‌ریزی‌های دشمن در فضای مجازی و حقیقی، کاهش آمار نمازگزاران و فاصله‌گیری جامعه از سبک زندگی اسلامی مدنظر مقام معظم رهبری باید سبب جدیت بیشتر طلاب در جهت روشنگری و بصیرت افزایی جامعه شود.

وی با بیان اینکه طلاق مبغوض ترین حلال خداوندمتعال بر روی زمین است، گفت: امروز برخی بعد از طلاق و جدایی از یکدیگر جشن طلاق را به پا می‌کنند که این‌ها خودش دهن‌کجی به دین اسلام و ترویج این فرهنگ نابجا است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی نژاد تصریح کرد: رذائل اخلاقی در حال رشد و فضایل اخلاقی در حال کاهش است که این‌ها آسیب جدی در جامعه است که باید برطرف شود.

وی افزود: وزیر خارجه آمریکا در 20 سال قبل، در جلسه‌ای اعلام کرد که تنها راه عمل منجر به موفقیت در ایران اسلامی سوزاندن ریشه و بنیه اعتقادی است که امروز به‌طورجدی از طریق فضاهای مجازی دنبال می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه حوزه‌های علمیه تنها محافظان دین از صدر اسلام تاکنون بوده‌اند، گفت: هیچ نهاد فرهنگی در کشور بی‌نیاز از روحانیت نیست و درخشش نام استان سمنان در سطح کشور در حوزه‌های مختلف دینی، اعتقادی و ... به‌واسطه فعال و قوی بودن حوزه‌های علمیه در این استان است.

وی با اشاره به اینکه برخی از عوامل سبب کم توفیقی طلاب می‌شود، افزود: توهین به استاد یکی از عوامل کم توفیقی در زندگی طلبگی است و عکس آن تکریم است سبب تقویت توفیق طلاب می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی نژاد با بیان اینکه غیبت یکی از عامل‌های هلاکت انسان است، بیان کرد: باید از غیبت و رذیله‌های اخلاقی دوری‌کنیم تا بتوانیم ضمن کسب تقوای الهی به موفقیت برسیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha