شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/  کنگره یکهزار شهید  روحانی استان قم با عنوان تجلیل از شهدای شهیده در  جامعه الزهراء(س)

حوزه/مدیر مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) گفت: مشکلاتی که در ایران در این روزها شاهد بودیم، باعث ناراحتی خیلی از مسلمانان شده است، چون آنها انقلاب ایران را حامی مستضعفین جهان می دانند.

 به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی عصر امروز دراولین کنگره یکهزار شهید و ایثارگران روحانی استان قم که با عنوان تجلیل از ششهدای شهیده در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهراء(س) برگزار شد گفت: در روایتی حضرت علی(ع) فرمود « شهید فردی دور اندیش، آینده نگر، اهل هضم، آگاه به زمانه و با بصیرت است».

مدیر مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) افزود: کسی که عاقلانه می خواهد در دنیا زندگی کند، وسعت میدان دید او کم است، اما کسی که دارای معنویت و دیندار است، و حیانی زندگی می کند، دل بسته به دنیا نیست و دراین گروه شهدا قرار دارند.  

وی عنوان کرد: کسی که دل بسته دنیا باشد، آینده نگری ندارد، اما شهدا آینده نگر بودند چون الهی زندگی می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی گفت: هرچیزی باطنی دارد، قرآنی باطن و قلبی دارد؛ هر انسانی ظاهر و باطن و حقیقتی دارد؛ شهید کسی است که باطن علم را می بیند به فردا و ملکوت عالم توجه داشته است. شهید کسی است وقتی به ظاهر مردم نگاه می کند او باطن و حقیقت را می بیند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) با بیان اینکه علامه مجلسی ها  می توانستند با علم خود انقلاب صنعتی درجامعه ایجاد کنند، ولی چون باطن عالم را نگاه می کردند چنین کاری نکردند، گفت: اما بعضی افراد که با علم خود فضای مجازی را به وجود  آورده اند، باطن عالم را نمی دیدند به همین دلیل با علم خود مشکلات زیادی برای جامعه به وجود آورده اند.

وی عنوان کرد: اگر امروز می خواهیم، دنباله روی شهدا باشیم، لازم است مانند شهدا آینده نگر و در مسائل با بصیرت عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی گفت: با بیان اینکه انقلاب دارای شاخصه های است و از جمله آن بیدارگری مستضعفین است، گفت:مشکلاتی که در ایران در این روزها شاهد بودیم، باعث ناراحتی خیلی از مسلمانان شده است، چون آنها انقلاب ایران را حامی مستضعفین جهان می دانند.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بیان داشت: اگر بخواهیم دنباله رو شهدا باشیم، باید به این مسئله بیندیشیم اگر اقدام به انجام کاری کردیم، فردا چه پیامدهایی به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی یادآور شد: در حدیثی آمده که برخی انسان‌ها وقتی نامه عمل خود را نگاه می‌کنند، می‌بینند که چند انسان را کشته اند، قسم می‌خورند که ما تا کنون انسانی را نکشتیم، خطاب می‌رسد که شما حرفی زدید یا عملی انجام دادید که باعث کشته شدن انسان یا انسان‌هایی شده است.

وی با بیان اینکه شهدا در تمام کارهای خیری که به واسطه عمل آنان انجام می‌شود، سهیم هستند، گفت: یکی دیگر از ویژگی شهدا این است که انسان‌هایی دوراندیش هستند و عاقبت کارهای خود را تأمل کردند و با اطمینان خاطر قدم برداشتند.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، احتیاط را یکی دیگر از معانی «هزم» عنوان کرد و اظهار داشت: انسان مؤمن کسی است که در همه کار‌ها و محرمات محتاط است.

حجت الاسلام والمسلمین  عابدی تصریح کرد: ویژگی‌های شهدا بسیار زیاد است و همه ما مرهون شهدا هستیم؛ امروز بسیاری از مردم دنیا به انقلاب اسلامی ایران چشم امید دارند و ما امیدواریم که برکت خون شهدای اسلام و انقلاب، پیروزی بر مستکبران را به همراه داشته باشد.

۴۰/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha