شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله طبرسی-نماینده ولی فقیه در مازندران

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که رفع دغدغه های معیشتی مردم باید مهم ترین رویکرد مسؤولان و مدیران جامعه اسلامی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در کشور برای مطالبات به حق مردم در حوزه معیشت، اقتصاد، کاهش گرانی و ایجاد اشتغال به کار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار رؤسای کمیته امداد امام خمینی(ره) نواحی یک و دو ساری با تقدیر از فعالیت این نهاد حمایتی گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) یادگار ارزشمند امام راحل برای یاری مردم محروم است که با استفاده از ظرفیت مردمی تا کنون خدمات ارزشمندی را به مردم ارائه کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به سیره اهل بیت(ع) درباره یاری نیازمندان، افزود: برای کمک و یاری نیازمندان باید کرامت انسانی آن ها حفظ شود و به گونه ای به مددجویان این نهاد کمک گردد تا عزت نفس آن ها حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که رفع دغدغه های معیشتی مردم باید مهم ترین رویکرد مسؤولان و مدیران جامعه اسلامی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در کشور برای مطالبات به حق مردم در حوزه معیشت، اقتصاد، کاهش گرانی و ایجاد اشتغال به کار گرفته شود.

آیت الله طبرسی با بیان این که مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به حق است و هیچ شکی در آن نیست، تصریح کرد: امیدواریم دولت و مجلس با توجه به اعتراض های اخیر مردمی که در کشور شاهد آن بودیم اقدامات اثرگذاری در جهت رفع این دغدغه ها بردارند.

امام جمعه ساری با بیان این که امروز کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان یادگاری ارزشمند از امام راحل باقی مانده است، خاطرنشان کرد: این اقدام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نشان دهنده دغدغه ایشان به زندگی و معیشت مردم و محرومان بوده است.

وی با بیان این که هر کسی که در مسیر کمیته امداد فعالیت می‌کند باید لباس خدمت بپوشد، خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی کمیته امداد خدمت‌رسانی خالصانه و بدون منت است و کسی نمی‌تواند به این نهاد نگاه طلبکارانه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که خدمات انجام شده از سوی کمیته امداد خمینی(ره) باید بیشتر برای جامعه تبیین شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در سایه حمایت های همه جانبه مسؤولان قدم های مثبتی در جهت رسیدگی به وضع ایتام صورت گرفته است.

امام جمعه ساری با بیان این که خدمات کمیته امداد بسیار ارزشمند و مقدس در نزد خداوند متعال است، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) به این نهاد بسیار علاقه و توجه خاصی داشتند، زیرا معتقد بودند به محرومان جامعه باید توجه کافی شود. 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود بر فراهم کردن زمینه اشتغال زایی محرومان جامعه از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) تأکید کرد و گفت: باید در این خصوص برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که امام خمینی(ره) همواره دغدغه رسیدگی به امور محرومان و مستضعفان جامعه اسلامی داشتند، افزود: امروز نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به فقرا و محرومان جامعه بسیار دغدغه مند عمل می کنند.

وی، رسیدگی به امور محرومان یکی از مهم ترین شعارهای نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: در این مسیر مسؤولان و مدیران نظام باید از همه ظرفیت های موجود به منظور رفع دغدغه های محرومان و مستضعفان جامعه گام بردارند.

آیت الله طبرسی، تأسیس کمیته امداد را نشان دهنده دغدغه امام خمینی(ره) نسبت به امور محرومان جامعه دانست و خاطرنشان کرد: امروز این نهاد حمایتی در سایه دعاهای قشر محروم جامعه به یک مجموعه ارزشمند و آبرومند در جامعه دینی مشغول خدمت رسانی است.

امام جمعه ساری با بیان این که کمک خیران به فقرا و نیازمندان نقش بسزایی در کاهش فقر و فاصله طبقاتی دارد که باید این سنت حسنه ترویج شود، خاطرنشان کرد: مردم ما سخاوتند و از بینش بالایی برخوردار هستند و باید با فرهنگ سازی مناسب کمک به نیازمندان، آنان را وارد عرصه کرد تا همه از زندگی آبرومندانه برخوردار شوند.

آیت الله طبرسی همچنین بر ضرورت توانمند سازی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) تأکید کرد و افزود: توانمند سازی این اقشار در کاهش مسأله فقر و محرومیت در جامعه کمک شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha