چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام سید محمد مهاجرانی

حوزه/ در پانزدهمین جشنواره کتاب رشد از دو تن از نویسندگان هفته نامه افق حوزه تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، جشنواره کتاب رشد که از سوی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش به صورت سالانه برگزار می شود، امسال پانزدهمین دوره خود را در حالی سپری کرد که با موفقیت چشمگیر حوزویان همراه بود.

این گزارش می افزاید: در این جشنواره به بهترین کتاب های آموزشی تربیتی که در ده رشته تقسیم شده اند و نیز به کسانی که در حوزه ترویج کتاب و کتاب خوانی فعال هستند جایزه تعلق می گیرد.

بنابر این گزارش: در این دوره که مراسم آن در مدرسه دارالفنون تهران برگزار شد، حجت الاسلام سید محمد مهاجرانی در رشته تعلیم و تربیت دینی با کتاب « به همه کمک می کند» از انتشارات قدیانی  موفّق به کسب جایزه کتاب برگزیده شد و نیز حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری در رشته قرآن کریم با کتاب « مهربان ترین پیامبر » از انتشارات محراب قلم ، جایزه کتاب تقدیر شده را دریافت کرد که این دو تن از جمله نویسندگان هفته نامه افق حوزه هستند.

همچنین حجت الاسلام اسماعیل آذری نژاد که چند سالی در زمینه معرفی کتاب های مناسب برای کودکان و قصه خوانی و ترویج  کتاب خوانی در مناطق محروم روستایی فعال است ، جایزه ویژه مروجین کتاب و کتاب خوانی را از آن خود کرد.

از ویژگی های جالب توجه این جشنواره این بود که در ابتدای برنامه مستندی بیست دقیقه ای از فعالیت های فرهنگی و قصه خوانی های حجت الاسلام آذری نژاد در مناطق بسیار محروم روستایی و عشایری شهرستان دهدشت پخش شد که با تحسین و تشویق حضار همراه شد. 

گفتنی است: در جشنواره کتاب رشد آثار ارسالی در دو مرحله ارزیابی می شوند به این صورت که در مرحله اول ، آثار ارسالی توسط 200 ارزیاب و در یک دوره زمانی یک ساله داوری می شوند و کتاب هایی که امتیازشان 70 و بالاتر از آن باشد به مرحله دوم راه پیدا می کنند.

 در مرحله دوم نیز هر یک از رشته های ده گانه سه داور دارد و داوران از بین کتاب های راه یافته به مرحله دوم برای هر رشته چهار کتاب را انتخاب می کنند و در نهایت از میان چهار کتاب راه یافته به مرحله نهایی دو کتاب به عنوان کتاب برگزیده و کتاب تقدیر شده انتخاب می شوند.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha