شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که هویت انقلاب اسلامی برگرفته از حوزه های علمیه است، گفت: امروز یکی از وظایف مهم طلاب و حوزه های علمیه تقویت همین هویت ارزشمند انقلابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام علی(ع) کلاردشت گفت: طلاب باید قدردان فرصت کسب معارف دینی باشند و در کنار تحصیل به خودسازی و مراقبت از خود بپردازند تا فضایل معنوی در کنار کسب علم در آن ها پرورش یابد.

وی در ادامه نیاز جامعه امروز را به روحانیت مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: امروز با حجم بالای شبهات و انواع طرح های دشمنان برای انحراف جامعه اسلامی مواجه هستیم که برای مقابله با این نقشه ها به روحانیتی فاضل و مهذب ضروری است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران ادامه داد: روحانیت در طول تاریخ پبشگام در عمل به اسلام بوده و باید طلاب به گونه ای خود را بسازند که مردم از روی عمل و رفتار آن ها جذب دین شوند.

حجت الاسلام طبرسی، توجه به امور تهذیبی را نیاز طلاب بیان کرد و گفت: یکی از وظایف مهم روحانیت در کنار تهذیب نفسانی و عمل به اخلاق دینی، توجه به محیط پیرامون و عمل به وظیفه تبلیغ دین و نشر فضایل اخلاقی در سطح جامعه است.

وی با اشاره به ضرورت تربیت طلاب تراز انقلاب در حوزه های علمیه، اظهار داشت: حوزه علمیه خاستگاه اصلی نظام جمهوری اسلامی است و از این رو حوزه های علمیه باید با حفظ عقبه های فکری و معنوی حوزه های علمیه و هم در تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب و پرورش طلاب انقلابی سعی در حفظ و پویایی نظام اسلامی شوند.

وی، داشتن دغدغه برای جامعه و دین را نیاز حرکت و پویایی برای طلاب دانست و تصریح کرد: حوزه‌های علمیه کانون تربیت سربازان امام زمان(عج) است و باید رفتار و منش طلاب حوزه های علمیه مهدوی و در جهت رضایت حضرت ولی عصر(عج) باشد.

استاد حوزه علمیه بر لزوم سعی و ممارست در کسب معارف پرداخت و تاکید کرد: علما و مراجع بزرگ دینی با تلاش های زیاد و عطش یادگیری معارف دینی و علوم اسلامی توانستند به این درجات دست پیدا کنند و بر اساس قرآن انسان تنها با سعی و کوشش می تواند صاحب مدارج عالیه شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که طلاب حوزه باید با فهم عمیق از دین در انتقال آن به جامعه تلاش کنند، افزود: امروز مهم ترین وظیفه یک طلبه کسب علم و تقوا است.

وی با بیان این که طلاب برای پاسخگویی مناسب به نیازهای جامعه باید اطلاعات علمی و عمومی خود را افزایش دهند، خاطرنشان کرد: امروز انتظار جامعه  از حوزویان بسیار بیشتر از سایر اقشار جامعه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جامعه امروز ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند شناخت نسبت به توطئه ها و هجمه های دشمنان است، تصریح کرد: این وظیفه طلاب و روحانیان است با ارتباط مستمر و چهره به چهره با مردم به ویژه نسل جوان، آنها را نسبت به اهداف شوم دشمن آگاه سازند.

وی با بیان این که طلاب همچنین رسالت سنگینی در دفاع از اصل انقلاب و آرمان های نظام دینی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: طلاب باید تزریق ارزش های انقلابی به جامعه، کشور را در برابر هجمه های دشمن واکسینه کنند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که هویت انقلاب اسلامی برخاسته از حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: امروز نیز یکی از وظایف مهم طلاب و حوزه های علمیه تقویت همین هویت ارزشمند انقلابی است.

وی با تأکید براین که طلاب و روحانیان همواره باید در خدمت به مردم باشند که تاکنون نیز همین گونه بوده است، تصریح کرد: علما و بزرگان دینی در طول تاریخ همواره با مردم بودند و درب منازل علما همیشه به روی عموم مردم باز بوده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب و روحانیان باید با شیوه های مناسب تبلیغی، از وابستگی جامعه به ویژه نسل جوان از فضای مجازی بکاهند، تصریح کرد: دادن آگاهی های لازم به جامعه و همچنین روشنگری مناسب در خصوص اهداف دشمن یکی از وظایفی است که امروز طلاب و حوزویان در جامعه عهده دار هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha