جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قیام

حوزه/مدیر حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه قیام ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ شتاب دهنده حرکت انقلاب اسلامی بود و مرجعیت دینی و حوزه های علمیه نقش محوری را در آن داشتند، تصریح کرد: این قیام ویژگی اسلامی و مردمی بودن نهضت حضرت امام (ره) را ثابت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد با اشاره به اینکه قیام 19 دی مردم قم آغازی برای پایان حکومت طاغوت بود، گفت: موج خروشان مردم در قیام 19 دی 56 موجب شد رژیم منحوس پهلوی در هم بشکند.

وی با بیان اینکه قیام ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ شتاب دهنده حرکت انقلاب اسلامی بود و مرجعیت دینی و حوزه های علمیه نقش محوری را در آن داشتند، تصریح کرد: این قیام ویژگی اسلامی و مردمی بودن نهضت حضرت امام (ره) را ثابت کرد.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه قیام 19 دی ماه سال 56 قیامی در راستای حمایت از مرجعیت دینی بود، خاطر نشان کرد: این قیام نقطه عطف و سند افتخاری برای حمایت از مرجعیت دینی شد.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور  خاطرنشان کرد: شهر مقدس قم در تاریخ پر فراز و نشیب دوران قبل از انقلاب اسلامی همواره به عنوان پایگاه اصلی و سازمان دهنده قیام و مبارزه علیه نظام ستم شاهی به شمار می رفت و در این بین حوزه های علمیه و روحانیت برای جهت دهی به مبارزات نقش محوری داشتند.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان در پایان ویژگی خاص قیام 19 دی را مردمی بودن آن برشمرد و افزود: در این قیام همکاری همه اقشار مردم به رهبری روحانیت شکل گرفت و  برای همیشه این روز در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha