جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: فلسفه وجودی و هدف حوزه های علمیه برمبنای پژوهش محوری و تربیت طلاب پژوهشگر و محقق است.

حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، به برخی از برنامه های پژوهشی در مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار اشاره کرد و اظهار داشت: نظربه اینکه فلسفه وجودی و هدف حوزه های علمیه برمبنای پژوهش محوری و تربیت طلاب پژوهشگر و محقق است و با توجه بر این نکته کلیدی که سرعت مسائل جدید بسیار بیشتر از سرعت پژوهشگران است، لذا با انگیزه و دغدغه بیشتر در مدرسه علمیه امام صادق(ع) به این مهم پرداخته شده است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار به اهم این فعالیتها اشاره داشت و گفت: از مهمترین این فعالیتها می توان به آماده سازی کتابخانه و فضای آن برای مطالعه طلاب، برگزاری بیش از 20 جلسه تحت عنوان کلاس و کارگاه مقاله نویسی برای تمامی سطوح، راه اندازی اتاق پژوهش و مجهز کردن آن به چهار دستگاه رایانه متصل به اینترنت پرسرعت اشاره داشت.

حجت الاسلام معصوم خانی ادامه داد: راهنمایی و هدایت موضوعات پژوهشی طلاب به سمت نوشتار و تحقیق در قالب و ساختار مقالات استاندارد و نظارت مرحله به مرحله بر روند تدوین مقالات؛ از دیگر برنامه های معاونت پژوهش این مدرسه علمیه در سالجاری بوده است. همچنین این معاونت در طول سالجاری از توان و ظرفیت علمی اساتید در راهنمایی و هدایت طلاب در امرمقاله نویسی بیشترین استفاده را برده است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه بیجار به دیگر برنامه های این معاونت اشاره داشت و بیان کرد: ایجاد میز مطبوعات و نشریات در کتابخانه مدرسه علمیه، تهیه و هدیه کتاب «علی (ع) در قرآن» به طلاب پایه اول به منظور آشنایی با خلاصه نویسی کتاب و تروج فرهنگ مطالعه، از دیگر برنامه های معاونت پژوهش مدرسه علمیه بیجار در این مدت بوده است.

حجت الاسلام معصوم خانی عنوان کرد: همچنین از سوی طلاب، اساتید و روحانیون این مدرسه علمیه بیش از 30 مقاله به دبیرخانه جشنواره علامه حلی (ره) ارسال شده است.

این کارشناس حوزوی اظهار داشت: بحمدلله با انجام اقدامات مذکور تا حدودی انگیزه و نشاط در بین طلاب برای تحقیق و پژوهش بوجود آمده که این امر باید بیش از پیش تقویت شود.

حجت الاسلام معصوم خانی در پایان گفت:  تمامی این کارها و برنامه های پژوهشی و دیگر معاونت ها در مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار، مرهون همکاری، راهنمایی و تعامل حجت الاسلام حکمت حکیمی فر، مدیر این مدرسه علمیه می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha