جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ملکی

حوزه/در نگاه جدید به دنبال این هستیم که تربیت و اخلاق را به صورت جامع در حوزه های علمیه اجرا و به جایگاه اصلی و واقعی آن برگردانیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی امروز در مراسم تودیع و معارفه معاون تهذیب حوزه علمیه قم با بیان اینکه تهذیب و اخلاق نقش مهمی در حوزه های علمیه دارد گفت: آموزش، ابزار و  همچنین تربیت، هدف در حوزه است،‌بنابراین لازم است برای این هدف مهم تلاش بیشتری صورت گیرد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه با بیان اینکه برای تاثیر گذاری بهتر در حوزه های علمیه لازم  است از ابتدا مبانی علمی، رفتاری، اخلاقی و تهذیبی را در خود تجلی دهیم گفت: اگر بتوانیم معنویت و اخلاق را ابتدا در خود  تجلی داده و بعد در جامعه شروع کنیم، قطعا آثار آن دو چندان خواهد بود.

وی عنوان کرد: با تغییر مدیریت در حوزه های علمیه، شاهد تغییر و تحولاتی درحوزه علمیه هستیم و امیدواریم این تحولات مطرح شده در زمین باقی نماند و در عمل هم شاهد تاثیر گذاری طرح های جدید درحوزه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی افزود: در تحول جدیدحوزه های علمیه، قطعا تریبت نقش مهمتر و جامع تری در بین حوزیان در سطوح مختلف خواهد داشت، عنوان کرد: در نگاه جدید به دنبال این هستیم که تربیت و اخلاق را به صورت جامع در حوزه های علمیه اجرا و به جایگاه اصلی و واقعی آن برگردانیم.

معاون تهذیب حوزه های علمیه با بیان اینکه اگر معتقدیم که تهذیب در حوزه اصل و سایر موارد فرع است، پس در عمل هم باید نگاه  جدتری به بحث  تربیت و اخلاق شود، اظهار داشت: در تلاش هستیم این نگاه جدید به موضوع  تربیت و اخلاق در حوزه  برگردد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه عنوان کرد: از همین امروز برنامه طراحی و اتاق فکری برای آینده بهتر حوزه های علمیه در بحث اخلاق و تهذیب صورت گیرد و برای اینکار باید کارها با قوت و جدی تر از گذشته در سطوح مختلف پی گیری  شود.

وی  با بیان اینکه همه چیز برای فعالیت تهذیبی و اخلاقی در سطح عالی و مدارس علمیه آماده  است، افزود: در بحث تهذیب و اخلاق نباید از برنامه ریزی و نگاه و بهره گیری از قرآن، عترت و مباحث معرفتی غفلت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی عنوان کرد: درحال حاضر طرح قرآنی سبک اقوم رونمایی شد و لازم است با همکاری بهتر این طرح را در مدارس علمیه اجرایی کرد.

معاون تهذیب حوزه های عملیه افزود: شورای عالی حوزه نظر مساعدی به موضوع تهذیب و اخلاق در حوزه علمیه دارد و امیدواریم با تلاش شبانه روزی و اجرای طرح و برنامه جدید، تهذیب و اخلاق به جایگاه اصلی خود درحوزه های علمیه باز گردد.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha