جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محققیان

حوزه/ به دنبال این هستیم، بتوانیم با همفکری و هم افزایی بخش های مختلف معاونت تهذیب، اهداف از قبل تعیین شده که رهبر انقلاب برای تقویت بنیه اخلاقی و تهذیبی حوزه های علمیه مشخص کرده اند را پیش ببریم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین محققیان، پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه معاون تهذیب حوزه علمیه قم  که با حضور حجت الاسلام والمسلمین ملکی، معاون تهذیب حوزه های علمیه در مدرسه عالی دارالشفاء در قم برگزار شد گفت: در بحث ولایت فقیه و تشکیل حکومت اسلامی، ترویج اخلاق و فرهنگ اسلامی از دلایل مهمم آن بیان شده و یکی از نهادهای که می تواند این فرهنگ را در جامعه اجرا کند، حوزه های علمیه است.

معاون جدید تهذیب حوزه علمیه قم افزود: وقتی چنین نقشی را حکومت برای علما برگزیده، پس حوزویان هم باید معنویت را ابتدا در خود تجلی دهند تا بتوانند در جامعه موثر باشند و این امر زمانی قطعی است که در بحث اخلاق و تهذیب سرمایه گذاری شود.

وی عنوان کرد: این رسالت برای روحانیت بسیار سنگین است و امید است با همکاری و همفکری همه حوزویان بیش از گذشته، بتوانیم هم اخلاق دینی را درخود و در مرحله بعد درجامعه تجلی دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین محققیان افزود: وقتی در سیره علمی و عملی بزرگان دین نگاه می کنیم می بینیم که به بحث اخلاق و تهذیب خیلی اهمیت می دادند و اساسا دارای راه و روش خاصی سلوکی بوده اند.

معاون جدید تهذیب حوزه علمیه قم گفت: همه این موارد نشان  می دهد که علما در طول تاریخ حوزه های علمیه چه قدر از لحاظ اخلاقی و تهذیبی مواظب خودشان بوده اند.

وی عنوان کرد: در طراحی جدید به دنبال این هستیم، بتوانیم با همفکری و هم افزایی بخش های مختلف معاونت تهذیب، اهداف از قبل تعیین شده که رهبر انقلاب برای تقویت بنیه اخلاقی و تهذیبی حوزه های علمیه مشخص کرده اند را پیش ببریم.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha