جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین حسین درودی

حوزه/ حجت‌الاسلام درودی با بیان اینکه آتش زدن مساجد و حوزه‌های علمیه در اغتشاشات اخیر نشان از شکست دشمن دارد، گفت: دشمن از حضور روحانیت در مراکز آموزشی کشور احساس خطر می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام حسین درودی، معاون امور استان ها ستاد همکاری‌های حوزه‌ و آموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز در جمع مبلغین خواهر و برادر استان یزد با اشاره به اینکه آتش زدن حوزه‌های علمیه، مساجد و تکایا در اغتشاشات اخیر نشان از باخت دشمن بود، گفت: آن‌ها در این سال‌ها با توطئه‌هایی که داشتند هیچ کاری به پیش نبردند و اکنون دست به تخریب زدند که باز هم با بصیرت مردم به نتیجه نرسیدند.

وی با تأکید بر اینکه امروزه در جهان اثر تبلیغات از سلاح اتمی بیشتر است، تصریح کرد: بسیاری از فعالیت‌ها با تبلیغات به سرانجام می‌رسد و اینکه امروزه دشمن از حضور روحانیت در مراکز آموزشی هراس دارد و این مطلب را به صورت واضح اعلام کرده و دنبال اجرایی نشدن این طرح است.

معاون امور استان ها ستاد همکاری‌های حوزه‌ و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شما مبلغین ابتدا باید قدر و منزلت کاری که برای خدا و سربازی امام زمان (عج) انجام می‌دهید را بدانید، افزود: ما در بسیاری از مسائل مشکلات عدیده داریم و یکی از دلایل آن نیز استفاده نکردن از تجربیات دیگران است.

لزوم تقویت حضور مبلغین در مدارس

وی خاطر نشان کرد: استان یزد یکی از استان‌های فعال در زمینه حضور مبلغین در مدارس است و باید به این مسئله آگاهی داشته باشید که نسبت به یکدیگر بها قائل شوید، به این صورت که برای این کار ارزشمند خود ماهیانه جلساتی را برگزار و در آن نشست صمیمی به بیان علت‌ها و عوامل موفقیت‌هایتان بپردازید تا دیگران نیز بتوانند از این تجربیات گرانبهای شما استفاده وافی و کافی را ببرند.

معاون امور استان های ستاد همکاری‌های حوزه‌ و آموزش و پرورش اضافه کرد: خرد جمعی بسیار مهم است و شما نیز در استان یزد باید به‌گونه‌ای عمل کنید که موفقیت‌هایتان فراگیر شود و تمام مبلغینی که در مدارس فعالیت دارند بتوانند این تجربیات مفید شما را استفاده کنند.

جایگاه تربیتی برای مبلغین تعیین شده است

وی با اشاره به اینکه جایگاه تربیتی برای مبلغین تعیین شده است، گفت: با توجه به فعالیت‌های تأثیرگذار شما در کشور، حمایت‌های بسیاری خوبی از سوی مسئولیت نسبت به اقدامات شما صورت می‌گیرد که نشان از اهمیت کارتان دارد.

احساس خطر دشمن از حضور روحانیت در مراکز آموزشی

حجت‌الاسلام درودی با بیان اینکه دشمن از همکاری روحانیت و آموزش و پرورش خبردار شده است، تصریح کرد: اکنون نیز با خبردار شدن این کار به دنبال برهم ریزی این کار و هدفش تخریب است چون احساس خطر کرده و می‌داند که اگر روحانیت به مدارس وارد شوند چه خطری برای آن‌ها محسوب می‌شود.

معاون امور استان ها ستاد همکاری‌های حوزه‌ و آموزش و پرورش عنوان کرد: فعالیت‌هایی که مبلغین در سراسر کشور دارند پالایش نمی‌شود که اگر انجام شود و به‌نوعی همین فعالیت‌ها را جمع‌آوری کنند بهترین کتاب دینی برای دانش آموزان می‌شود.

وی با بیان اینکه کشورهای اروپایی از فکرشان استفاده می کنند، گفت: ما نیز بایستی در هر ماه دور هم جمع شده و با یکدیگر تبادل نظر کنیم و یک نتیجه دقیق و درست در هر ماه گرفت و برروی آن موضوع کار کرد.

حجت‌الاسلام درودی در پایان گفت: در طور ماه برنامه هم اندیشی بین مبلغین برگزار می‌شود و خواهران و برادران نیز در شهرستان های مختلف در آن حضور فعال داشته باشند و از تجربیات دوستان دیگر استفاده لازم را ببرند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha