سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با گرامیداشت سالروز قیام مردم قم بر علیه رژیم ستم شاهی، آن را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: آن قیام تاریخی علیه فتنه گران زمینه ساز پیروزی انقلاب بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی؛ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب و مبلغان مرکز استان با گرامیداشت سالروز قیام ۱۹ دی مردم قم علیه رژیم ستم شاهی، آن را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: آن قیام تاریخی علیه فتنه گران زمینه ساز پیروزی انقلاب بود.

وی با بیان این که قیام 19 دی، قیامی علیه فتنه و فتنه گر و زمینه ساز پیروزی انقلاب بود، اظهار کرد: مردم با بصیرت قم در نوزدهم دی ماه 56 مانند مردم بصیر ایران در نهم دی ماه 88 در برابر فتنه ها ایستادند و زمینه ساز انقلاب اسلامی ایران شدند. 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که ملت ولایت مدار و هوشیار ایران اسلامی هیچ گاه در برابر توهین کنندگان به آرمان ها و ارزش های دینی سکوت نخواهند کرد، افزود: ملت بزرگ ایران اسلامی در همه صحنه های این انقلاب بصیرت و ولایت مداری خود را به دنیا ثابت کردند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که روزنامه اطلاعات در سال 56 با انتشار مقاله علیه امام خمینی(ره) خون مردم را به جوش آورد، افزود: مردم قم با بصیرتی که از همان ابتدای قیام امام خمینی(ره) داشتند گوش به فرمان امام و مرجع تقلید خود بودند و در برابر توهین کنندگان به آرمان های این نظام ایستادند.

وی با بیان این که در آن دوران عده ای مزدور به ساحت مقدس روحانیت جسارت کردند، ادامه داد: آن جسارت بزرگ سبب جریحه دار شدن قلوب مردم قم شد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که این قیام نشانگر عمق پیوند ملت با مرجعیت بود، که با حرکت روحانیت و مردم به بار نشست و انقلاب آهنگ شتاب به خود گرفت.

استاد حوزه علمیه مازندران به نقش قیام 19 دی مردم قم در پیروزی و به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی گفت: این قیام عظیم پایه گذار اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بود و پس از این قیام مبارزه علیه رژیم طاغوت به صورت همه جانبه‌ شد و خون تازه‌ای در رگ نهضت جوشیدن گرفت و به دنبال قیام 19 دی، نهضت به شهرهای دیگر کشیده شد.

وی با اشاره به این که قیام 19 دی مردم قم امروز نیز زنده و خروشان است، تصریح کرد: قیام 19 دی سال 56 نقطه عطفی در افزایش بصیرت در جامعه بود که موجب شد با دوراندیشی بسیاری از انحرافات بعدی خنثی شود.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که آن حرکت حماسی قیام با توهین به امام خمینی (ره) در روزنامه اطلاعات و اعتراض طلاب قم به این موضوع به وقوع پیوست، گفت: در مقاله آن روزنامه بطور صریح، بی حجابی را فضلیت و حجاب را کهنه پرستی و ارتجاع معرفی و به ساحت مقدس امام خمینی، و قیام 15 خرداد 1342، اهانت شد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران خاطر نشان کرد: با انتشار این مطالب اهانت آمیز، نخستین واکنش ها در شهر قم آغاز شد و مدرسین حوزه علمیه قم با تعطیل نمودن دروس حوزه در روز 18 دی و اجتماع خود، اعتراضات خود را به این مقاله و رژیم ساواک نشان دادند.

وی ادامه داد: طلاب حوزه علمیه قم تظاهرات خود را به سوی منازل مراجع آغاز کردند و تعدادی از علما و مراجع قم در سخنرانی های خود، به حمایت از امام و محکومیت اهانت به ساحت ایشان پرداختند.

استاد حوزه علمیه مازندران بیان داشت: در این فتنه و آشوب در 19 دی روحانیان و مردم با بصیرت به موقع به میدان آمدند و توطئه های نهفته رژیم و استکبار را در هم کوبیدند.

وی افزود: اکنون نیز فتنه های دشمنان در شرایط و زمان های مختلف همچون 19 دی ماه در حال انجام است و با توجه به جنگ نرم دشمن باید افزایش بصیرت در آحاد جامعه وجود داشته باشد تا مانع از دخالت و نفوذ استکبار در داخل کشور شویم.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود رمز پیروزی ملت ایران در چهار دهه اخیر را وحدت و همبستگی دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران در سایه وحدت و تبعیت از ولی فقیه امروز به عنوان کشوری قدرتمند در عرصه جهانی مورد توجه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha