جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهید روحانی سید باقر حسینی

مراسم وداع با پیکر روحانی شهید حجت الاسلام سیدباقر حسینی از شهدای هشت سال دفاع مقدس، در مسجد امیرالمومنین(ع) شهرستان بهشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، مراسم وداع با روحانی شهید حجت الاسلام سیدباقر حسینی از شهدای هشت سال دفاع مقدس که پیکر پاکش به تازگی شناسایی شده است، سه شنبه شب با حضور جمع کثیری از روحانیان، طلاب و اقشار مختلف مردم در مسجد امیرالمومنین(ع) شهرستان بهشهر برگزار شد.

 حجت الاسلام سید باقر حسینی که در سال 1367 در عملیات تک مجنون به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از ۲۹ سال، روز سه شنبه وارد استان مازندران شد و برای مراسم شب وداع، تشییع و تدفین به شهرستان بهشهر منتقل شد.

مراسم تشییع این شهید روحانی هشت سال دفاع مقدس، امروز ساعت 9 صبح از مقابل بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر به سمت پارک ملت برگزار و سپس جهت خاکسپاری به زادگاهش واقع در روستای «گرنام» این شهرستان انتقال داده خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهشهر در مراسم وداع شهید روحانی سید باقر حسینی با بیان این که شهدا بدون هیچ چشم داشتی و با شهامت و شجاعت برای دفاع از میهن اسلامی به میدان جنگ رفتند، افزود: اگر خون های پاک شهدا نبود کشورمان این عزت و اقتدار امروز را دارا نبود.

عابدین داغمه چی با اشاره به این که کشورمان جایگاه امروز در داخل و عرصه بین المللی را مرهون رشادت ها و جانفشانی های رزمندگان دانست و خاطرنشان کرد: امروز یکی از مهم ترین وظیفه های همه ما به ویژه مسؤولان حرکت در مسیری که شهدا آغازگر آن بودند.

وی با بیان این که زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا یک رسالت و وظیفه عمومی است، تصریح کرد: دشمنان اسلام و انقلاب در تلاش هستند تا یاد و نام شهدا در جامعه امروز به فراموشی سپرده شود که باید هوشیار باشیم.

فرمانده سپاه شهرستان بهشهر، ولایت مداری، بصیرت و هوشیاری را از جمله مهم ترین شاخصه های شهدا دانست و تصریح کرد: امروزسیره عملی شهدا بهترین الگو برای آحاد جامعه به ویژه نسل جوان است.

وی با بیان این که شهدا با اخلاص، ایثار و از خودگذشتگی امنیت و آسایش را برای مردم کشورمان به ارمغان آوردند، خاطرنشان کرد: اگر شهدا نبودند امروز ممکن بود شرایط در کشورمان به گونه ای دیگر بود.

داغمه چی با بیان این که سیره عملی شهدا ظرفیت ارزشمندی برای خنثی کردن هجمه های دشمنان انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: مجاهدت و دلاورمردی های فرزندان انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس موجب اقتدار نظام اسلامی شده است.

فرمانده سپاه بهشهر با بیان این که امروز باید عزت و اقتدار کشورمان را با زنده نگه داشتن سیره عملی شهدا حفظ کنیم، ادامه داد: آرمان و ارزش هایی که  رزمندگان کشورمان برای حفظ و حراست از آن به شهادت رسیدند باید حراست و پشتیبانی شود.

وی در ادامه با اشاره به این که دشمنان انقلاب اسلامی از گسترش فرهنگ ایثار و شهادت به شدت هراسان هستند، بیان داشت: این فرهنگ اصیل و انقلابی سد بزرگی در برابر توطئه و نفوذ دشمنان است.

داغمه چی با بیان این که فرزندان انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس با تقدیم خون پاک خود اجازه ندادند که ذره ای از خاک میهن اسلام به تصرف دشمنان درآید، تصریح کرد: امروز نیز فرزندان این انقلاب ادامه دهنده همان راهی هستند که شهدای هشت سال دفاع مقدس آغاز گرآن  بودند.

فرمانده سپاه بهشهر با اشاره به این که با بیان این که شهدا با تقدیم خون پاک خود در راه اسلام و انقلاب از کیان دین و نظام اسلامی حراست کردند، بیان داشت: اقتدار و صلابت فرزندان این انقلاب موجب شد، دشمن بعثی علیرغم همه حمایت های غرب از آنها، در برابر ملت ایران شکست خورد.

وی در ادامه سخنان خود از شهدا به عنوان پرچم داران حقیقی و عاملان واقعی اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و گفت: علیرغم همه تلاش های دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی، کشورمان امروز به یک قدرت جهانی تبدیل شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha