چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/ آیت الله ناصری با اشاره به لزوم خروج از سبک آموزشی دوران طاغوت در کشور، گفت: هنر دستگاه‌های آموزشی در کشور این است که بیکار تحویل جامعه می‌دهند، لذا متولیان امر باید طرحی نو ارائه دهند تا با این مشکلات مواجه نشویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان یزد شامگاه 19دی ماه در نشست مدیران حوزه و دانشگاه استان و مسئولان ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه همکاری حوزه و آموزش‌ و پرورش باید تمرکز را روی تحول بنیادی بگذارد، اظهار داشت: از ابتدا دانش‌آموزان باید با یک سبک علمی عمیق همراه با هویت دینی و اعتقادی پیش بروند.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد ادامه داد: امروزه درس‌ها به درس‌های کلاسی منحصر است و فقط دنبال یادگیری مطالب خاص هستند و دانش آموزان از بسیاری از چیزهایی که باید بیاموزند محروم می‌شوند و قدرت عقلی و هویت دینی و اخلاق اجتماعی رشد نمی‌کند و قدرت تمیز حق و باطل درون آن‌ها شکل نمی‌گیرد و قدرت تحلیل در این افراد کم می‌شود و نوآوری در کشور افت می‌کند، مگر اینکه دانش‌آموز از کودکی استعداد بسیار قوی و خوب داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه باید از سبک آموزشی که از زمان طاغوت در کشور جاافتاده که فقط دنبال خواندن باشیم و به دنبال جوشش و نوآوری نباشیم، خارج شویم، گفت: ما باید به دنبال سبک جوششی، نوآوری، فورانی، تحول و تولید علم را در سبک آموزش‌ و پرورش و دانشگاه‌ها نهادینه کنیم.

آیت‌الله ناصری یزدی با بیان اینکه در سبک آموزش کنونی هنری به فرد ارائه نمی‌شود، تصریح کرد: ما باید در کشور سبکی را راه‌اندازی کنیم که دانش آموز و دانشجو دنبال نوآوری و شکوفایی باشد و مشکلات تولید را حل کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد عنوان کرد: هنر دستگاه‌های  آموزشی در کشور این است که بیکار تحویل جامعه می‌دهد، لذا متولیان امر باید طرحی نو ارائه دهند تا با این مشکلات مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان بستر بسیار مناسبی برای تغییرات بنیادین دارد، افزود: معتقدم یک روحانی مجتهد، روشن و فهمیده باید دست‌اندرکار این دانشگاه باشد تا بتوانیم برنامه‌ریزی درستی برای آن داشته باشیم.

آیت‌الله ناصری یزدی با اشاره به اهمیت آموزش معلمین و اساتید، تصریح کرد: در آموزش‌هایی که برای آن‌ها برگزار می‌شود باید دغدغه مندی را در اولویت قرار داد تا بتوان به نتیجه درست و صحیحی رسید.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha