جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 حجت الاسلام سید عربعلی جباری - امام جمعه بهشهر

امام جمعه بهشهر، روحانیت را پرچم دار حرکت های انقلابی معرفی کرد و با بیان این که این قشر تأثیر گذار جامعه اسلامی همواره در عرصه های مختلف نقشی تعیین کننده داشته است، افزود: هشت سال دفاع مقدس تنها جلوه ای از حضور روحانیت در حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر سه شنبه شب در مراسم وداع با پیکر مطهر شهید روحانی سید باقر حسینی  به نقش ارزشمند روحانیت در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: روحانیت شیعه همواره در دفاع از آرمان ها و ارزش های اصیل انقلابی پیشگام بوده است.

وی روحانیت را پرچم دار حرکت های انقلابی معرفی کرد و با بیان این که این قشر تأثیر گذار جامعه اسلامی همواره در عرصه های مختلف نقشی تعیین کننده داشته است، افزود: هشت سال دفاع مقدس نیز تنها جلوه ای از حضور روحانیت در حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که روحانیت هیچ گاه در برابر انحراف ها سکوت نکرده است، افزود: روحانیت آگاه و بصیرت در تاریخ نهضت انقلاب اسلامی و پس از آن همواره در عرصه های مختلف حضوری اثرگذار داشته است.

حجت الاسلام جباری خاطرنشان کرد: شهدا سرمایه های همیشه ماندگار نظام اسلامی هستند که با ایثار و مجاهدت خود به مراتب ارزنده و والایی دست پیدا کرده و درس مقاومت، ایثار و فداکاری را به همه ما آموختند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بهره گیری از سیره شهدا نظام اسلامی را در مسیر عزت و اقتدار قرار می دهد، گفت: شهدا خون های پاک خود را برای نظام اسلامی فدا کردند که باید ادامه دهنده راه ارزشمند و متعالی این عزیزان باشیم.

حجت الاسلام جباری با بیان این که حضور روحانیت در جبهه های حق علیه باطل با تقویت معنویت در میان رزمندگان همراه بود، افزود: حضور روحانیت در جبهه تنها تبلیغی نبود بلکه بسیاری از روحانیت در جایگاه رزمی و فرماندهی نیز مشغول دفاع از کشور بودند.

امام جمعه بهشهر با بیان این که روحانیت در هشت سال دفاع مقدس هم دغدغه دفاع از مرزهای خاکی و هم عقیدتی را داشتند، تصریح کرد: جامعه امروز به ویژه نسل جوان بیش از هر زمان دیگری نیازمند آشنایی بیشتر با نقش روحانیت در دفاع مقدس است.

وی با بیان این که دشمنان تلاش می کنند نقش روحانیت در دفاع مقدس را کمرنگ نشان دهند، تصریح کرد: این در حالی است که روحانیت به تناسب میانگین جمعیتی، حضور گسترده ای نسبت به دیگر اقشار جامعه در دفاع مقدس داشت.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که حضور روحانیت در جنگ معنویت موجود در سنگرها را دو چندان کرد، بیان داشت: حضور روحانیت سبب دلگرمی خاصی در میان رزمندگان می شد.

امام جمعه بهشهر با تأکید بر برجسته کردن نقش روحانیت در دفاع مقدس گفت: حضور روحانیان در جنگ تحمیلی نشان از دغدغه فراوان این قشر تأثیرگذار جامعه در دفاع از میهن اسلامی بوده است.

حجت الاسلام جباری با تأکید بر تبیین مناسب نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس برای جامعه امروز، گفت: نسل جوان و نیز جامعه امروز ما بیشتر نیازمند آشنایی با نقش روحانیت در دفاع مقدس و نیز عرصه های دیگر است.

وی با بیان این که روحانیت در تاریخ همواره در خط مقدم دفاع از ارزش های دینی قرار داشته است، افزود: در سه دهه اخیر نیز علما و روحانیان بدون هیچ چشم داشتی جان و مال خود را در طلب اخلاص قرار دادند و برای گسترش اسلام حقیقی صرف کردند.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که دشمنان اسلام و روحانیت در صد سال اخیر همه تلاش خود را در تضعیف جایگاه روحانیت به کار گرفتند، خاطرنشان کرد: پیوند عمیق روحانیت با ملت مهم ترین عامل خنثی شدن توطئه های دشمنان در این خصوص بوده است.

وی با بیان این که در طول تاریخ نیز در هر نهضت و انقلاب الهی و مردمی، علمای اسلام نخستین کسانی بودند که در دفاع از اسلام و ارزش های دینی به پا خاستند، گفت: در همه انقلاب های مردمی در تاریخ اسلام علما و روحانیت پیشکسوت شهادت بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha