جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دوره های آموزشی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بر برگزاری دوره های آموزشی برای ائمه جماعات مدارس آموزش و پرورش تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، حجت‌الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد شامگاه 19دی ماه در نشست مدیران حوزه و دانشگاه استان و مسئولان ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش، با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، با بیان اینکه برای حضور روحانیون در مدارس هیچ مشکلی نداریم، اظهار داشت: هر زمان هماهنگی برای حضور روحانیون در مدارس انجام گیرد، بدون شک با آن‌ها همکاری می‌کنیم و در این رابطه با مشکلی روبه‌رو نیستیم.

وی با اشاره به اینکه اخیراً تفاهم‌نامه‌ای با مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان یزد امضا شد، تصریح کرد: این تفاهم‌نامه برای تأکید بر برگزاری برنامه‌هایی بود که درگذشته برگزار می‌شد ولی الآن به‌صورت رسمی این برنامه‌ها در استان یزد اجرا می‌شود که یکی از آن‌ها بحث گفتمان دینی در مدارس است که چند سالی در استان در حال اجراست که با برخی مشکلات کوچک روبه‌رو بودیم که با امضای این تفاهم‌نامه دیگر مشکلی برای اجرای کامل آن در مدارس نداریم.

این مسئول فرهنگی بر برگزاری دوره‌های آموزشی برای ائمه جماعات که به مدارس اعزام می‌شوند تأکید کرد و گفت: برگزاری این دوره ها نیاز امروزمان است و در قالب دوره ها، برنامه‌های متناسب با دانش‌آموزان، شرایط سنی، شرایط فکری، مناطق مختلف و یکسری مسائل طرح‌ریزی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: این کار در استان یزد با همکاری ستاد اقامه نماز، اداره کل آموزش‌ و پرورش، حوزه علمیه، اوقاف و سازمان تبلیغات استان در حال برگزاری است اما درمجموع اهمیت موضوع خیلی بالاست.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که نیروی به روز و آماده به مدارس وارد شود، بی‌شک توفیقات و اثرات مثبت بسیاری با خود همراه دارد.

حجت‌الاسلام حسینی کوهستانی با اشاره به اینکه وضعیت تبلیغی در مدارس مناسب است، گفت: در بحث آموزش یکی از مهم‌ترین مسائل این است که بتوانیم با یک کار جمعی به هدفی که مدنظر داریم، برسیم.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha