جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین درودی

حوزه/ حجت الاسلام درودی با بیان اینکه فرصتی برای فعالیت‌های تربیتی در برنامه های درسی دیده نشده است، گفت: در کشور بالغ‌بر ۱۱۰ مدرسه یک دانش‌آموزی داریم این بدان معناست که هیچ نقطه‌ای در کشور نداریم که یک دانش‌آموز باشد، ولی مدرسه وجود نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام‌ حسین درودی، شامگاه 19دی ماه در نشست مدیران حوزه و دانشگاه استان یزد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، با اشاره به اینکه حوزه‌ علمیه پاسخگوی همه بخش‌های مختلف کشور و همه دستگاه‌ها است، تصریح کرد: در کشور بالغ‌بر 60 هزار مسجد داریم و تکایا و حسینیه‌ها نیز نیاز به روحانیت و حوزه دارد و اگر حوزه تمام ظرفیت‌های خود را جمع کند پاسخگوی نیاز فقط آموزش‌ و پرورش کشور نیست چون قریب به 106 هزار مدرسه در کشور وجود دارد که این تعداد مُبلغ در سطح کشور نداریم.

معاون امور استان های ستاد همکاری‌های حوزه‌ و آموزش‌ و پرورش با اشاره به اینکه در کشور در هیچ نقطه‌ای شاهد عدم حضور آموزش‌ و پرورش نیستیم، افزود: در کشور بالغ‌بر 110 مدرسه یک دانش‌آموزی داریم این بدان معناست که هیچ نقطه‌ای در کشور نداریم که یک دانش‌آموز باشد، ولی مدرسه وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه فرصتی برای فعالیت‌های تربیتی در برنامه های درسی دیده نشده است، اضافه کرد: یک چاره اساسی در این رابطه این است که به سراغ منابع پایدار آموزش‌ و پرورش برویم، یعنی توانمندسازی منابع پایدار و رسمی آموزش‌ و پرورش، ما به‌جای اینکه یک روحانی را برای 30 دانش‌آموزش معطل کنیم یک معلم را آموزش داده و توانمند کنیم.

معاون امور استان ها ستاد همکاری‌های حوزه‌ و  آموزش‌ و پرورش خاطر نشان کرد: این منابع پایدار بخشی از آن‌ها منابع موجود است و یک‌بخشی منابعی هستند که در آینده به کار گرفته شوند.

حجت الاسلام درودی با بیان اینکه تقویت زیرساخت‌ها با استفاده از ظرفیت‌های استانی در دستور کار قرار گیرد، گفت: توانمندسازی نیروهای موجود در دانشگاه فرهنگیان از دیگر ضروریات است که رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به این مسئله تأکید داشتند و فرمودند «محور تحول، نیروی انسانی است»، لذا اگر ما نیروی انسانی آموزش‌ و پرورش را هدف‌گذاری کنیم که توانمند شوند و این‌ها را متناسب با اهداف تعریف‌شده انجام دهیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی در ادامه استان یزد را یکی از استان‌های پیش رو و موفق در فعالیت‌های پرورشی و تربیتی دانست و گفت: اگر ما معتقد باشیم که دو بال برای پرواز یکی دانش و دیگری بینش صحیح و تربیتی درست است، استان یزد که در کنکور و مسائل علمی پیشتاز کشور است باید در مسائل علمی و تربیت اسلامی پیشتاز باشد که بحمدالله قدم‌های خوبی در این استان برداشته‌شده که بیانگر دغدغه و اهتمام در عزیزان حوزوی و همکاران فرهنگی مشاهده می‌شود.

معاون امور استان های ستاد همکاری‌های حوزه‌ و  آموزش‌ و پرورش با اشاره به اینکه کمیته همکاری استان و شهرستان در راستای برطرف کردن مشکلات ایجادشده است، تصریح کرد: تمرکزگرایی چاره مشکلات ما نیست و تمرکززدایی راه پسندیده برای هم مسئله محوری و استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی است.

حجت الاسلام درودی در پایان خاطرنشان کرد: کمیته همکاری حوزه و آ موزش و پرورش استان در جهت احصا مشکلات و ارائه راهکاری برای حل مشکلات تشکیل‌شده است و نباید به‌عنوان برگزاری یک جلسه و تشریفاتی به آن نگاه کرد، بلکه باید در آن اتخاذ و ابلاغ تصمیم‌های اساسی و کاربردی و اجرایی باید به آن نگاه شود.

 انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha