سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
رهبران حزب بدنام انگلیسی به جرم سخنرانی اسلام ستیز محاکمه می شود

حوزه/ جیدا فرانسن معاون حزب بدنام اسلام ستیز «بریتین فرست» به دلیل سخنرانی ضداسلامی در بلفاست محاکمه می شود. وی در سخنانش مردم محلی را تحریک به تخریب مساجد و حمله به مسلمانان کرده بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از ایندیپندنت، جیدا فرانسن، معاون رهبر حزب اسلام هراس «بریتین فرست» در ایرلند به دلیل سخنرانی ضداسلامی که در یک گردهمایی راست گرایان در بلفاست انجام داده بود، محاکمه می شود.

جیدا فرانسن از رهبران بریتین فرست، پیشتر ویدئوهای اسلام ستیز جعلی را در توییتر منتشر ساخته بود که در پی آن دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با بازنشر این ویدئوها محکومیت های بین المللی گسترده ای را علیه خود سبب شد. این رهبر اسلام ستیز با دو اتهام مرتبط با سخنرانی «نفرت محور» در یک گردهمایی در ایرلند شمالی علیه تروریسم در ماه آگوست 2017 مواجه است.

به گفته فیونا بگنال قاضی منطقه ای، دادگاه محاکمه فرانسن قرار است به صورت علنی در 6 آوریل برگزار شود.

گفتنی است پائول گولدین رهبر این حزب بدنام و اسلام ستیز نیز هنگامی که در دادگاه گذشته فرانسن شرکت می کرد بازداشت شده و قرار است به دلیل سخنرانی های نفرت محور گسترده ای که علیه جامعه اسلامی کرده مورد محاکمه قرار بگیرد.

این شخصیت های سیاسی در انگلستان با تحریک افکار عمومی، مردم محلی را تشویق به حمله و تهاجم علیه جامعه اسلامی، تخریب و خسارت زدن به مساجد مراکز اسلامی و حتی مغازه های متعلق به شهروندان مسلمان در انگلستان کرده بودند. فرانسن همچنین متهم به استفاده از زبان و برخورد تهدیدآمیز در یک فیلم ویدئویی می باشد که ماه گذشته در بلفاست در یک راهپیمایی صلح کاتولیک ها و پروتستان ها برپا شده بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha