پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نویسنده آمریکایی کتاب «نماز جمعه و اعیاد اسلامی به زبان ساده» را منتشر شد

حوزه/یک نویسنده آمریکایی ساکن فلوریدایی آمریکا به منظور راحت سازی مسیر آشنایی تازه مسلمانان با دین اسلام کتاب کوچکی با عنوان «نماز جمعه و اعیاد اسلامی به زبان ساده» منتشر ساخته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، کتاب جدیدی با عنوان «نماز جمعه و دو عید اسلامی به زبان ساده» توسط نویسنده ای مسلمان ساکن ایالت فلوریدای آمریکا به منظور تسهیل آشناسازی تازه مسلمانان با دین اسلام نوشته شد.

این کتاب که تعداد صفحات آن به کمتر از 100 صفحه می رسد مراسم و آیین مرتبط با نماز جمعه را به زبان ساده برای خوانندگان توضیح می دهد.

این کتاب به جای پرداختن به اصل نمازخوانی، سعی در ارائه اطلاعاتی قابل فهم پیرامون دیگر آداب و رسوم روز جمعه و نماز جمعه داشته است. کتاب مربوطه همچنین شامل اطلاعاتی درباره دو عید مهم مسلمانان یعنی عید فطر و عید قربان می باشد.

این کتاب ارتباط نزدیکی با شهرهایی چون فیلادلفیا دارد که ساکنین مسلمان زیادی داشته و اعیاد اسلامی قرار است به تقویم مدارس دولتی افزوده شوند. این کتاب همچنین می تواند دانش آموزان و مسئولین مدارس را با اعیاد اسلامی آشنا کرده و آن ها را با دانش آموزان مسلمان سازگارتر سازد.

* روز جمعه مهمترین روز در زندگی مسلمانان است

امین نظری نویسنده این کتاب در مصاحبه ای گفت: از آنجایی که روز جمعه مهمترین روز در زندگی مسلمانان می باشد و ما مسلمانان بایستی از چگونگی بهره مندی به بهترین شیوه از مزایای این روز آگاه باشیم، این کتاب را به نگارش در آوردم.

نظری در ادامه افزود: هم اکنون دو کتاب در رابطه با روز جمعه وجود دارند اما به  نظر من بسیار پیچیده نوشته شده اند. بخشی از هدف من در نگارش این کتاب و این سری کتب، آشناسازی با اسلام به زبان ساده بوده است. من می خواستم اصول پایه ای دین اسلام را برداشته و آن ها را برای خواننده آسان سازم.

این کتاب به چگونگی سازگاری زندگی مسلمانان مومن در جامعه غیراسلامی تعلق داشته و شیوه هایی را برای مشارکت در نماز جمعه و مراسم و ادیان اسلامی حتی در محیط کاری غیراسلامی ارائه می دهد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha