جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی - امام جمعه نکا

حوزه/ امام جمعه نکا با اشاره به اینکه فاصله گرفتن از معارف دینی جامعه را در سراشیبی سقوط قرار خواهد داد، گفت: امروز مهم ترین عامل مشکلات جامعه بشری فاصله گرفتن از معارف تعالی بخش دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی‌لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه ستاد اقامه نماز نکا با موضوع نماز و فضای مجازی با اشاره به این که نماز تنها وسیله برای ارتباط معنوی با خداوند متعال است، تصریح کرد: یکی از وسایل سکونت خاطر و آرامش باطنی در انسان‌ها ازدواج و ذکر و یاد خداوند است.

وی، اقامه نماز را مظهر ایمان و تقوای یک انسان دانست و با بیان این که بی احترامی و سبک شمردن نماز بی اعتنایی به فرمان الهی است، افزود: آحاد جامعه اسلامی باید در برپایی این فریضه مهم الهی گوشا باشند.

امام جمعه نکا با اشاره به این که خواندن نماز در رسیدن انسان به سعادت وتعالی حقیقی نقش بسیار تأثیرگذاری خواهد داشت: ادامه داد: خواندن نماز تسلیم شدن در برابر اراده الهی است، چون اقامه نماز سبب پاک شدن گناهان انسان می شود.

وی با تاکید بر این که بهترین لحظات عمر انسان در هر شرایط و زمانی لحظه در یاد و ذکر خدا بودن است، ادامه داد: با انجام واجبات الهی و نماز، زنگار از قلب انسان‌ها زدوده و لطافت و پاکی و محبوبیت جای آن را می‌گیرد که این امر به دلیل حسنات این فریضه است.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که فاصله گرفتن از معارف دینی جامعه را در سراشیبی سقوط قرار خواهد داد، افزود: امروز مهم ترین عامل مشکلات جامعه بشری فاصله گرفتن از معارف تعالی بخش دینی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که نماز بهترین وسیله برای برقراری ارتباط با خداوند متعال است، تصریح کرد: انسانی که از خواندن نماز دور می شود به حتم از رحمت و توجه خاصه خداوند متعال نیز محروم خواهد ماند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اقامه نماز تأمین کننده سلامت جسمی و روحی انسان خواهد بود، بیان داشت: سرچشمه بسیاری از مسائل فرهنگی و اجتماعی در زندگی اقامه نماز است که سبک شمردن آن خسران دنیوی و اخروی بسیاری برای انسان خواهد داشت.

وی با تأکید براین که با ترویج فرهنگ نماز در جامعه می توان از بسیاری از مشکلات احتمالی اجتماعی و فرهنگی که امروز با آن مواجه هستیم جلوگیری کرد، خاطرنشان کرد: انسان با نماز به سعادت حقیقی دست خواهد یافت و هیچ گاه شیطان در او نفوذ نخواهد کرد.

حجت الاسلام لائینی  با بیان این که اقامه نماز رابطه انسان با مخلوق خودش را مستحکم می کند، گفت: متأسفانه امروز بشریت به دلیل غرق شدن در مادیات و مسائل دنیوی کمی از مباحث دینی فاصله گرفته است و همین مسأله بستری را برای گسترش هجمه های فرهنگی دشمنان فراهم کرده است.

مسؤول حوزه علمیه نکا با اشاره به این که کنترل هوای نفس لازمه دستیابی انسان به کمال است و این کار به جز با ذکر الهی که بالاترین درجه آن اقامه نماز است، میسر نمی‌شود، گفت: اقامه نماز اول وقت از افتادن انسان در دام شیطان رهایی خواهد داد.

وی با بیان این که ترویج نماز و ارزش های دینی در جامعه، امنیت و آرامش را برای عموم جامعه به ارمغان خواهد آورد، افزود: اگر فرهنگ اقامه نماز با بهره گیری از همه ظرفیت ها در جامعه به خوبی ترویج شود به حتم دیگر افراد جامعه درگیر گناه و معصیت نخواهند شد.

امام جمعه نکا با بیان این که یکی از راه های مهم ارتقای سطح معنوی جامعه ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه است، تصریح کرد: تقویت باورها و اعتقادات دینی براساس آیات و روایات مستند زمینه ساز جامعه‌ای امن و آرام و بدون هرج و مرج  است.

امام جمعه نکا با اعلام اینکه اقامه نماز، نیازمند دغدغه درونی ماست، گفت: باید نماز را از عمق وجود خوانده و نماز را باور داشته باشیم نمازخوان بوده و راغب به اقامه نماز و تشویق به نماز در جامعه باشیم و بدون داشتن این روحیه نمی‌شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر اینکه نباید نماز در جامعه مهجور و مظلوم بماند، افزود: اکنون قرآن در جامعه مهجور است و حجاب و برخی از ارزش‌های دینی در حال کمرنگ شدن است که باید برای احیای این مسائل و ارزش‌ها تلاش شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha