سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شیخ محمد الحبیب روحانی شیعه عربستانی

حوزه/در آستانه سالگرد به شهادت رسیدن شیخ نمر توسط آل سعود ،دادگاه مبارزه با تررویسم عربستان، شیخ محمد حسن الحبیب روحانی شیعه عربستانی را به اتهام باطل تروریسم به هفت سال زندان محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پس از حملات مکرر نیروهای امنیتی عربستان به شیعیان قطیف و عوامیه در ماه های گذشته و سخت گیری های رژیم سعودی با فعالان سیاسی و علما و روحانیون و در آستانه سالگرد اعدام ظالمانه شیخ نمر توسط آل سعود ،دادگاه مبارزه با تررویسم عربستان، شیخ محمد حسن الحبیب روحانی شیعه عربستانی را به اتهام باطل تروریسم به هفت سال زندان محکوم کرد.

پیش از این حکم برائت شیخ الحبیب توسط دادگاه کیفری عربستان صادر شده بود که با اعتراض مدعی العموم روبرو شد و اکنون پس از بازنگری پرونده این روحانی مبارز، دادگاه فرمایشی آل سعود وی را به هفت سال زندان محکوم کرد در حالی که تنها اتهام وی در مورد سخنانی است که علیه ظلم و ستم رژیم سعودی بر روی منبر دینی بیان کرده است.

شیخ محمد الحبیب متولد 1964 میلادی و اهل شهر صفوی استان قطیف است که در 8 جولای 2016 هنگام مسافرت به کویت به همراه 30 نفر دیگر بازداشت شد و تا مدت ها خانواده اش  از وی خبری نداشتند.

این روحانی مبارز بعدها اعلام کرد که پس از بازداشت تا 130 روز در زندان انفرادی بوده و پس از آن در دادگاهی فاقد هرگونه شرایط عدالت و شفافیت محاکمه شده بدون اینکه حتی بتواند یک وکیل مدافع داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha