جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی خادمی - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه نقش هیئات مذهبی در انتقال مفاهیم دینی انکارناپذیر است، گفت: هیئات مذهبی دارای ظرفیت بسیار بالایی هستند و باید از این ظرفیت در ترویج، استحکام و تبیین ارزش‌های دینی بهره برد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی پیش از ظهر در جمع مسئولان شورای هئیات مذهبی استان اظهار داشت: نقش هیئت‌های مذهبی در انتقال مفاهیم دینی و ارزش‌های اسلامی و استحکام آن‌ها انکارناپذیر است.

وی با تأکید بر ضرورت الگوپذیری هیئت‌های مذهبی از سیره و سبک زندگی اهل‌بیت (ع) افزود: این الگوپذیری باید در بین ارادتمندان به ائمه اطهار (ع) به خوبی تبیین و ترویج شود.

حجت‌الاسلام خادمی گفت: خداوند با فرستادن انبیاء الهی به هدایت بشر در طول دوران حیات پرداخت و با ارسال پیامبر اکرم و معرفی به‌عنوان خاتم پیامبران ضمن تأیید ادیان گذشته توحیدی، زمینه‌های رشد و تعالی بندگان را فراهم کرد و دین اسلام را به‌عنوان دین جهانی برای تمام نسل بشریت اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه تهاجم فرهنگی دشمنان دین مبین اسلام پس از بعثت نبوی خصوصاً رحلت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام آغاز شده است، اظهار داشت: هدف دشمنان از تهاجم فرهنگی کم‌رنگ جلوه دادن مفاهیم دینی و ارزشهای اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خطاب به مسئولان هیئات مذهبی استان گفت: شما هم که در هیئات مذهبی فعالیت می‌کنید باید بدانید که نگاه‌داشتن پرچم اباعبدالله الحسین جزء کارهای مهم و ارزشمند و از بزرگ‌ترین معروفات است.

وی خون مطهر امام حسین (ع) را ضامن بقای دین اسلام و قرآن دانست و تاکید کرد: برپایی مراسم‌های عزاداری این امام شهید نیز عامل زنده نگهداشتن راه این امام است.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: اگر مسلمانان جهان به توفیقات و پیروزی‌هایی دست پیدا کردند به برکت پرچم اباعبدالله الحسین و الهام از پیام‌های عاشورایی امام حسین (ع) است.

وی گفت: با توجه به اقبالی که اکثریت مردم در طول سال از دستگاه سیدالشهدا دارند هیئات مذهبی می‌توانند نقش بسیار مؤثر و تأثیرگذاری در ترویج ارزش‌های دینی و اسلامی داشته باشد؛ پس باید با فکر و کار دقیق و حساب شده با برگزاری جلسات مذهبی و قرآنی در انتقال مفاهیم دینی و ارزش‌های اسلامی به مردم بیش‌ازپیش تلاش کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ دشمنان اسلام که این دین مبین را مانعی بر سر راه قدرت خود می‌دانستند، تمام نیروهای خود را به منظور از میان برداشتن آن به کار ‎گرفتهاند، ازاین‌رو باید بیش‌ازپیش هوشیار و مراقب توطئه‌های دشمنان باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha