چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدرسه عصمتیه بابل

حوزه/ دشمن در دوران معاصر با فرقه سازی، سعی در تطهیر چهره منحرفین دارد و می کوشد تا قداست اسلام ناب را در برابر اسلام آمریکایی از بین ببرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، دکتر مومنی در نشست فرق و مذاهب در مدرسه علمیه خواهران عصمتیه بابل با بیان حدیث معروف حضرت رسول (ص) راجع به فرقه فرقه شدن ادیان گذشته و دین اسلام گفت: در این حدیث، منظور از عدد 73، معدود یا محدود کردن آن نیست؛ بلکه منظور کثرت فرقه هاست .
وی با اشاره به چرایی شکل گیری فرقه ها گفت: در سیر تاریخ، خاستگاه تشکیل فرقه هایی چون مرجئه، خوارج و معتزله، فعالیت های سیاسی بنی امیه بود؛ بدین صورت که تئوریسین های  معاویه، ابتدا صرفا عقیده داشتن، بدون عمل صالح را برای نجات انسان کافی دانسته و در مرحله بعد بر اساس مقتضیات زمان حتی عقیده را نیز شرط نمی دانستند و تمام این امور حربه ای برای تطهیر چهره خبیث معاویه و مشروعیت خلافت وی بود.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: در دوران معاصر نیز دشمن با فرقه سازی، سعی در تطهیر چهره منحرفین دارد و می کوشد تا قداست اسلام ناب را در برابر اسلام آمریکایی از بین ببرد و شخصیت های برجسته ای چون امام خمینی(ره) را در سطح مجتهد و عالم دینی پایین آورد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: طلاب حوزه های علمیه به عنوان کارشناسان دین، رسالت سنگینی در این خصوص داشته و باید هر فرقه ای را به نام دین نگاه نکرده و به پشت پرده ایجاد فرق که ایستادگی در برابر اسلام ناب محمدی است نیز توجه داشته باشند.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha