جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی امروز در دیدار اعضای بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان

حوزه/ هر ثروتمندی وظیفه دارد که سهمی برای کودکان و مستضعفان قرار دهد و دستورات قرآن و اهل بیت(ع) بر این امر مهم تاکید دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی امروز در دیدار اعضای بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان که در دفتر معظم له در قم برگزار شد با اشاره به سفارشات دین مبین اسلام در باب کمک و دستگیری نیازمندان گفتند: یکی از سفارشات اسلام مسئله سرپرستی فرزندان بی‌سرپرست است و این کار بزرگی بوده که انسان بتواند خدمتگزار دیگران به‌ویژه کودکان یتیم و خانواده‌های مستضعف باشد، خدای متعال می‌فرماید که "مؤمن کسی است که در اموال خود چیزی را برای مستمندان قرار می‌دهد".

معظم له افزودند: اهل بیت(ع) هیچ‌گاه از اذیت شدن از سوی دیگران در راه خدا ناراحت و خسته نمی‌شدند و دلیل آن هم شوق و ذوقی بود که در اجر کار ایشان بود، خداوند در قرآن کریم تأکید می‌کنند که من وضع هیچ ملتی را تغییر نمی‌دهم مگر اینکه خود آن‌ها بخواهند وضعشان را تغییر دهند.

ایشان در ادامه ضمن ابراز خرسندی از تشکیل بنیاد نیکوکاری دست های مهربان خاطر نشان ساختند: تشکیل این نهاد کار بسیار خوبی است و به این فعالیت، دلگرم باشید و خدمت و فعالیت خود را ادامه داده و بیشتر کنید، امیدوارم در آینده بتوانید فرزندانی تربیت و تحویل جامعه دهید که شاید در پست و مقام‌های بالا هم بتوانند به کشور خدمت کنند.

معظم له گفتند: محرومان و کودکان، زبان گفتن و کمک خواستن ندارند و سرپرستی این افراد اجر و پاداش زیادی دارد، هر ثروتمندی وظیفه دارد که سهمی برای کودکان و مستضعفان قرار دهد و دستورات قرآن و اهل بیت(ع) بر این امر مهم تاکید دارد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان گفتند: رسول خدا(ص) و اصحاب ایشان از کودکانی که در جنگ‌ها بی‌سرپرست می‌شدند، نگهداری می‌کردند و تربیت مکتب اسلام به حدی است که پیامبر خدا(ص) از شیطنت کردن کودکان خوشحال بودند و می‌فرمودند هر چه کودک شیطان‌تر باشد اجر و پاداش نگهداری آن بیشتر است.

 

۳۱۳/۳۲

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha