چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
جلالی معاونت فرهنگی دادگستری استان سمنان

حوزه/ معاون فرهنگی دادگستری استان سمنان گفت: ارتقای فرهنگ مودّت و احترام به حقوق دیگران هدف تشکیل ستاد ملی صبر در سمنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان سمنان، حجت‌الاسلام محمدتقی جلالی در اولین جلسه ستاد ملی صبر استان سمنان در سالن جلسات دادگستری کل این استان با اشاره به اهداف تشکیل ستاد ملی صبر اظهار داشت: گسترش فرهنگ صلح و سازش، ارتقای فرهنگ مودت، اعتلای فرهنگ قانون‌مداری، احترام به حقوق دیگران، کاهش پرونده‌های دستگاه قضا از جمله اهداف تشکیل ستاد ملی صبر در استان است.

معاون فرهنگی دادگستری استان سمنان تصریح کرد: مهم‌ترین وظایف ستاد ملی صبر هماهنگی با دستگاه‌ها برای فرهنگ‌سازی در عرصه صبر است.

وی همچنین تبلیغ، ترویج و ارائه مشاوره‌های حقوقی در مساجد و دانشگاه‌ها و هیئت‌های مذهبی را در ترویج فرهنگ صلح و سازش مؤثر دانست.

ارتقاء فرهنگ عمومی رسالت معاونت فرهنگی قوه قضائیه

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه امروز با حجم زیادی از پرونده‌ها در دستگاه قضا مواجه هستیم تشکیل چنین ستادهایی می‌تواند در افزایش فرهنگ صلح و سازش مؤثر باشد.

سید محسن مظهری با بیان اینکه یکی از رسالت‌های معاونت فرهنگی قوه قضائیه را ارتقاء فرهنگ عمومی است، تصریح کرد: طمع، حرص و کمرنگ شدن عواطف انسانی و همچنین نقض عهد و پیمان، بی‌توجهی به حقوق دیگران و تضعیف روحیه عفو و اغماض از مهم‌ترین عوامل وقوع جرم و اختلاف در جامعه هستند.

وی افزود: اهتمام معاونت فرهنگی قوه قضائیه در خصوص تشکیل ستاد ملی صبر با هدف احیای ارزش‌های انقلاب اسلامی و اصلاح فرهنگ عمومی بوده است که تحقق آن مستلزم همگرایی و هم‌افزایی همه اعضای ستاد به‌منظور فضاسازی لازم، گفتمان سازی و نهایتاً فرهنگ‌سازی است.

در این جلسه برخی از مؤثران فرهنگی نظرات خود را در رابطه با ترویج و ارتقای فرهنگ صلح و سازش بیان کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha