جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمود مشایخ - امام جمعه نوشهر

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این‌که یک مدیر در جمهوری اسلامی مسؤولیت و پست را برای خود امانت بداند و سعی کند خوب عمل کند، گفت: نظام اسلامی، نظام ریاستی نیست و همه مدیران باید در این نظام به شکلی کار کنند که پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت‌الاسلام و المسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران، امروز در دیدار فرماندار جدید این شهرستان، خدمت به مردم را بزرگترین و مهم ترین رسالت مسؤولان و مدیران در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تغییر و رسیدگی به امور محرومان و مستضعفان بوده است.

وی با بیان این که مسؤولان در نظام اسلامی باید خادم مردم باشند و هر چه در توان دارند برای خدمت به مردم بهره گیرند، تصریح کرد: نباید خدای ناکرده مسؤولی در نظام اسلامی باشد که در مسیری غیر از خدمت به مردم گام بردارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خدمت به خلق و گره گشایی از مشکلات مردم از خیر دنیوی و اخروی بسیاری برخوردار است، بیان داشت: باید هر آنچه که می توانیم از فرصت های به وجود آمده در جهت خدمت به مردم بهره گیریم.

حجت الاسلام و المسلمین مشایخ با بیان این که مسؤولان و مدیران کشور باید بدانند که پست و مقام امانتی زودگذر است که به راحتی از دست می رود، تصریح کرد: پس یک مسؤول و مدیر باید به گونه ای از این فرصت استفاده کند که مشکلات و دغدغه های مردم رفع شود.

امام جمعه نوشهر با تأکید براین که هیچ توفیقی بالاتر از خدمت به مردم و گره گشایی از کار دیگران نیست، خاطرنشان کرد: امروز مسؤولان ما باید قدر این فرصت های به وجود آمده را بدانند و از آن برای رفع حاجت های عمومی بهره گیرند.

حجت الاسلام مشایخ در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز مسؤولان باید همه توان و تلاش خود را در جهت رفاه مردم به کار گیرند، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید به وعده هایی که به مردم می دهند پایبند باشند و در جهت تحقق آن حرکت کنند.

وی با بیان این که خدمت صادقانه و بی منت، موجب ماندگاری خدمات یک مدیر می شود، افزود: کسی که مسؤولیتی را در نظام مقدس جمهوری اسلامی می پذیرد باید در جهت خدمت به مردم از آن بهره گیرد.

امام جمعه نوشهر با بیان این که مدیران جامعه اسلامی باید در همه امور خدا و رضایت الهی را در نظر بگیرند، خاطرنشان کرد: هیچ چیز در جامعه امروز با ارزش تر از این نیست که مسؤولی که پایان دوران مدیریتش فرا رسیده، همه مردم از او راضی و خشنود باشند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مدیران هم به جمهوریت و هم ارزش‌ها و اسلام توجه کند زیرا برای این نظام خون‌ها داده شده است، گفت: مسؤولان همچنین ایمان و پایبندی به ارزش‌ها، تقوای اخلاقی، سیاسی و مالی در ابعاد مختلف داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه یک مدیر در جمهوری اسلامی مسؤولیت و پست را برای خود امانت بداند و سعی کند خوب عمل کند، تصریح کرد: نظام اسلامی، نظام ریاستی نیست و همه مدیران باید در این نظام به شکلی کار کنند که پاسخگو باشند.

امام جمعه نوشهر با تأکید بر این که رانت‌خواری و سوء استفاده از بیت‌المال نباید در یک مدیر باشد، یادآور شد: زندگی یک مسؤول باید در سطح عامه مردم باشد و از اختلاف طبقاتی پرهیز کند زیرا اختلاف طبقاتی و حقوق‌های نجومی یک خطر است و به موازات آن اختلاف طبقاتی هم نوعی چالش است که نظام را تهدید می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ افزود: رعایت عدالت در توزیع بیت المال، در نظر گرفتن اولویت‌ها، ساده‌زیستی در زندگی فردی، اداری و اجتماعی، انتخاب افراد پاک‌دست و با تجربه، توجه به نقاط محروم باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha