پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ابراهیمی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان قزوین با بیان اینکه تحقیق و پژوهش، عصاره علم و دانش طلاب علوم دینی است، گفت: مرکز تحقیق و پژوهش در استان قزوین راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام سید مصطفی ابراهیمی، امروز در مراسم تجلیل از طلاب و اساتید فعال در امر پژوهش که در سالن اجتماعات مسجدالنبی برگزار شد، با اشاره به اهمیت موضوع پژوهش در حوزه‌های علمیه اظهار داشت: هزاران طلبه سالیان طولانی‌مدت را در حوزه به تحصیل مشغول هستند اما به دلایلی، توانمندی لازم برای استفاده از ذخیره علمی خود را ندارند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: وقتی طلبه می‌تواند یک مقاله یا یک کتاب به جامعه علمی ارائه دهد، این ذوق و اشتیاق می‌تواند در پویاتر شدن فرد و جامعه پژوهشی نقش‌آفرین باشد.

وی افزود: فعالیت تخصصی در یک زمینه خاص می‌تواند چشم‌انداز خوبی باشد که فرد برای رسیدن به آن، تمام تلاش و همت خود را به کار گیرد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه فقر پژوهش و تحقیق یکی از مشکلات آموزشی در کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه حفظ مطالب، محور آموزش قرار دارد درحالی‌که پژوهش محوری لازم است.

وی با بیان اینکه استان قزوین از سوابق علمی بالایی برخوردار است، گفت: راه‌اندازی مرکز پژوهش در این استان بستر شکوفایی استعدادهای علمی و فرهنگی را فراهم می‌کند که امری حائز اهمیت است.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: انجام امور علمی و فرهنگی از رسالت‌های جدی حوزه علمیه به شمار می‌رود که تحقق اهداف تعیین‌شده در این حوزه‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری مهارتی و علمی بوده که باید موردتوجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha