جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عرفان

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه فضای مجازی نقش اساسی در فتنه‌های اخیر داشت، گفت: رسانه‌های ضدانقلاب و معاند از درد مردم سوءاستفاده کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن عرفان، امروز در مراسم تجلیل از طلاب و اساتید فعال در امر پژوهش که در سالن اجتماعات مسجدالنبی قزوین برگزار شد، با اظهار تأسف از وقایع اخیر و حمله به مراکز دینی، به‌خصوص حوزه علمیه شهرستان تاکستان، ضمن محکومیت این اقدام ناجوانمردانه اظهار داشت: درحالی‌که مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بارها به مسئولین تذکر داده‌اند که این فضای مجازی را ملی کنند تا دشمنان نتوانند سوءاستفاده کنند اما این اقدام از سوی مسئولان صورت نگرفت تا امروز شاهد آثار سوء و مخرب آن باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند «دشمن همواره منتظر فرصت و رخنه برای ورود و ضربه زدن به ملت ایران بوده است»، تصریح کرد: شایسته است آحاد مردم به‌ویژه مسئولان و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیش از گذشته ضمن تمرکز بر منافع و مصالح ملی، این کلام قاطع مقام معظم رهبری را نصب‌العین خویش قرار بدهند.

وی افزود: ملت ایران اسلامی همواره باید با هوشمندی، شگردها و شیوه‌های دشمنی دشمنان رصد و بهنگام و به‌موقع با آن‌ها به مقابله پرداخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عرفان با بیان اینکه رسانه‌های ضدانقلاب از درد مردم سوءاستفاده کردند، خاطرنشان کرد: رسانه‌های صهیونیستی و ضدانقلاب در فضای مجازی با تلاش برای سوءاستفاده از اعتراضات مردمی به گرانی و مشکلات اقتصادی، با انتشار فراخوان‌هایی برای ایجاد آشوب و اغتشاش در شهرهای مختلف کشور به دنبال اجرایی کردن اهداف شوم خود بودند.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی قصد دارند تا کشور را درگیر مسائل داخلی کنند تا نظام اسلامی از اهداف منطقه‌ای و جهانی دست برداشته و توانمندی آن محدود شود، گفت: ضدانقلاب و نیروهای معاند نظام اسلامی قصد دارند تا اغتشاشات داخلی را دامن زده و آشوب‌ها را گسترش دهند و وحدت و انسجام ملی تضعیف کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه باید بین اغتشاشات و اعتراض مسالمت‌آمیز تفکیک قائل شد، افزود: در قانون اساسی کشور هم به اعتراضات از نوع قانونی تأکید شده است؛ چیزی که در روزهای اخیر شاهد بودیم آشوب، شورش، خرابکاری و تخریب اموال عمومی بود.

وی با بیان اینکه فضای مجازی توسط دشمن تصرف‌شده است و در این حوزه مسئولان ذی‌ربط باید چاره‌اندیشی کنند، عنوان کرد: دولت می‌تواند با مسدود کردن کانال‌های ضدانقلاب و سایت‌هایی که افکار عمومی را تحریک و حق و باطل را ادغام کرده و فتنه‌انگیزی می‌کند اقدام مؤثری در راستای حفظ اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عرفان با اشاره به اینکه یکی از ابزارهای موردنیاز و حیاتی اغتشاشگران، وسایل ارتباطی پیشرفته است، تصریح کرد: دشمنان از طریق وسایل ارتباطی پیشرفته، می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین مشکل از وضعیت یکدیگر آگاه شده و در کف میدان عملیات خرابکارانه خود را مدیریت کنند.

برپایه این گزارش، در پایان این مراسم از کتاب کلمات بینات که توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول شعبانی از اساتید  حوزه علمیه قزوین به نگارش آمده است، رونمایی شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha