پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فعالیت فرهنگی روحانیون و طلاب برای کودکان و نوجوانان زلزله‌زده خراسان

حوزه/ حجت‌الاسلام زیبایی نژاد گفت: مجموعه‌های ارزشی و انقلابی در برنامه‌های خود دچار برخی خلأهای تشکیلاتی بوده که سبب شده همگام با نیازهای جامعه حرکت نکند، خروجی جنگ فرهنگی در ضربه زدن به دشمن مشخص می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» حجت‌الاسلام احمد زیبایی نژاد در کارگروه بررسی و رسالت‌های نهادهای انقلابی در وضعیت کنونی جامعه که در مصلی قدس قم برگزار شد، گفت:در جهان امروز و قبل از انقلاب اسلامی  تنها یک مدل کارآمد و نمونه در دنیا وجود داشته که می‌تواند دارای نظریه‌های مختلفی باشد، مدلی که هماهنگی‌های بین 300 کشور جهان را از طریق سازمان ملل متحد هدایت می‌کرد.

وی افزود: مدیریتی که امام راحل در قرن بیست ایجاد کرد مدیریت موجود در جهان را دچار چالش کرد اما مدیریت که امام راحل طراحی کرده علی‌رغم پیشرفت‌های خوبی که داشته هنوز تبدیل به تخصص و علم نشده است.

پژوهشگر حسینیه اندیشه قم تصریح کرد:مدل مدیریت انقلاب هنوز تبدیل به علم و دانش‌های تخصصی نشده همچنین مدل عملی آموزش نیز هنوز در دست عملیات است، یعنی باید در شرایط کنونی و درصحنه افراد را به نحوی تربیت کرد تا در شرایط موردنیاز بهترین بازدهی را داشته باشند.

حجت‌الاسلام  زیبایی نژاد  ادامه داد: پرورش افرادی مانند شهید حسن باقری در مدت‌زمانی اندک به یک انسان‌های متخصص و کارآمد مدل مهم واصلی پرورش و مدیریت انقلابی بوده که از طراحی عملیات افراد درصحنه عمل برخاسته است که بهترین روش رویش‌ها و ریزش‌ها نیز در این طراحی مشخص می‌شود.

وی با اشاره به قرارگاه خواندن نماز جمعه در دی‌ماه 94 توسط رهبری معظم انقلاب گفت: هدف اصلی رهبری از این سخنان دادن مأموریتی مانند اوایل انقلاب است تا مبارزه‌های فرهنگی، اقتصادی و ارزشی در قالب این قرارگاه صورت گیرد چراکه امروز جنگ واقعی در این زمینه در کشور وجود دارد.

پژوهشگر حسینیه اندیشه قم عنوان کرد:ستاد نماز جمعه‌های موجود  کشور دارای تشکیلاتی بوده که منویات رهبری در قرارگاه خواندن نماز جمعه نمی‌گنجد و نیازمند ایجاد تشکیلات جدید و موردنیاز با شرایط کنونی است که نیازمند طراحی نقشه عملیاتی است.

حجت‌الاسلام  زیبایی نژاد خاطرنشان کرد:آن چیزی که در مجموعه‌های ارزشی ارزشمند بوده خروجی کار است و خروجی کار نیز با ارائه گزارش  متفاوت است و باید از این آفت گزارش گری به‌سوی توجه بیشتر به خروجی کار حرکت کرد.

وی ابراز کرد: در برنامه‌ریزی برای رسیدن به خروجی‌های موردنظر از وضع موجود به‌سوی نقطه مطلوب  یا هدف موضوع رسیدن به نقطه مطلوب باید به‌درستی تبیین و شناخته شود تا خروجی‌هایی که از این کار انتظار می‌رود برآورده شود.

پژوهشگر حسینیه اندیشه قم گفت: در ستاد نمازهای جمعه خلأهایی مانند تهاجم فرهنگی، جنگ اقتصادی و سیاسی  وجود دارد که باید این ستادها به قرارگاهی برای مبارزه با این هجمه‌های دشمن صورت گیرد، ایجاد و پرورش بصیرت، اخلاق ، تقوا و ایمان موضوع رسیدن به اهداف تعیین‌شده است اما باید تقوا، اخلاق ، ایمان و بصیرتی در ستاد نماز جمعه‌های جمعه به مخاطب آموزش داده شود که توانایی مبارزه و شکست خلأهای موجود در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را داشته باشد.

وی ادامه داد: اولویت اصلی نظام امروز جنگ اقتصادی بوده چراکه دشمن به‌درستی متوجه شده آن چیزی که می‌تواند مردم را از انقلاب و اسلام جدا کند مشکلات اقتصادی است و وظیفه قرارگاه خاتم و ستاد نماز جمعه در این زمینه نیز نقش‌آفرینی در جنگ اقتصادی است.

پژوهشگر حسینیه اندیشه قم افزود: باید ستادها و مجموعه‌های ارزشی درصدد اقامه دین الهی در جامعه باشند، چراکه دین خداوند صرفاً در انجام واجبات و ترک محرمات خلاصه نمی‌شود، مؤمنین همواره در جامعه بر این اصول پایبند هستند بلکه آن چیزی که دراین‌بین مهم است برپایی کامل دین الهی با تمامی جوانب آن در جامعه است یعنی همان کاری که امام راحل در ابتدای انقلاب آن امور را مطرح کرد.

حجت‌الاسلام  زیبایی نژاد  تصریح کرد:مجموعه‌های ارزشی و انقلابی در برنامه‌های خود دچار برخی خلأهای تشکیلاتی بوده که سبب شده همگام با نیازهای جامعه حرکت نکند، خروجی جنگ فرهنگی در ضربه زدن به دشمن مشخص می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha