جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراسم دعای میان ادیانی در کلیسایی در تنسی برگزار شد

حوزه/ مراسم دعای میان ادیانی به مناسبت فرارسیدن روز مارتین لوترکینگ در شهر ناکسویل با حضور نمایندگانی از پیروان ادیان مختلف در کلیسای باپتیست برگزار می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، مراسم دعای میان ادیانی به مناسبت فرارسیدن روز مارتین لوترکینگ در شهر ناکسویل، سومین شهر پرجمعیت ایالت تنسی در آمریکا، آغاز به کار کرده است.

چندین نشست و برنامه های متنوع میان ادیانی در هفته نزدیک شدن به روز دوشنبه، 15 ژانویه 2018 و روز مارتین لوترکینگ در این شهر برگزار می شوند. در آغاز این برنامه ها کمیته برگزاری، روز گذشته مراسم دعای میان ادیانی ویژه ای با حضور مردم محلی متعلق به تمامی پیشینه های مذهبی و نژادی در کلیسای باپتیست زایون مونت برپا کرد. در این مراسم نمایندگانی از مذاهب و مکاتب مختلف چون مسیحیان کاتولیک و پروتستان، اسلام، یهودیت، هندوها و غیره حضور داشته و همراه با یکدیگر برای برپایی صلح، عشق و وحدت دعا کردند.

کلرانس وگان سرپرست کمیته اجرایی این مراسم میان ادیانی گفت: من معتقدم ارزشمندترین اهداف در این دنیا رسیدن به وحت، صلح و عشق میان مردم با تمامی پیشینه های مذهبی و نژادی است. ما همگی بشر هستیم.

مراسم دعای میان ادیانی قرار است همراه با دیگر برنامه ها و رویدادهای جشن در تمام طول هفته به اجرا گذاشته شود.

روز مارتین لوتر کینگ یکی از تعطیلات رسمی سراسری فدرال در ایالات متحده است و دوشنبه ماه ژانویه هر سال در نظر گرفته شده که تقریباً مصادف است با پانزدهم ژانویه (برابر با بیست و پنجم دی ماه) و زاد روز مارتین لوتر کینگ رهبر جنبش مدنی سیاهان آمریکا می باشد.

در این روز مردم، مارتین لوتر کینگ و خدمت او را پاس می‌دارند و یادبود این کشیش سیاه پوست آمریکایی برنده جایزه صلح نوبل و رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکا را با انجام مراسم و برنامه‌های گسترده برپا می‌کنند.

مارتین لوتر کینگ رهبر پرنفوذ جنبش مسالمت آمیز حمایت از حقوق مدنی آمریکاست که فعالیت‌هایش به تغییر قوانین تبعیض‌آمیز نژادی در قوانین فدرال و قوانین ایالتی انجامید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha