جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اجرای حکم «منع ورود مسلمانان»، سبب گرایش به اسلام در آمریکا  شده

حوزه/ یک مطالعه مجله «رفتار سیاسی» منتشر شده نشان داد فرمان اجرایی «منع ورود مسلمانان به آمریکا» نه تنها وجهه مسلمانان را در این کشور خراب نکرده بلکه نتیجه غیرمنتظره و عکس داشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از vox، یک مطالعه که در هفته جاری در مجله «رفتار سیاسی» منتشر شده نشان داد فرمان اجرایی «منع ورود مسلمانان به آمریکا» دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نه تنها وجهه مسلمانان را در این کشور خراب نکرده بلکه نتیجه غیرمنتظره و عکس داشته است و سبب گرایش مردم ایالات متحده به اسلام و مسلمانان شده است.

این مطالعه تحقیقی توسط اساتید علوم سیاسی چون لورن کالینگوود، نازیتا لاجوردی و کسرا اسکویی از دانشگاه ایالتی میشیگان، دانشگاه کالیفرنیا ریورساید و دانشگاه دلور انجام گرفت.

نویسندگان این تحقیق دریافتند که گفتمان ملی در رابطه با قانون «ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا» در رسانه های محلی و جریان اصلی سیاسی این کشور که مبلغ «ارزش های آمریکایی»  بوده سبب شده برخی از کسانی که تا پیش از این حامی ترامپ بوده اند نگرش  شان را نسبت به این جریان تغییر دهند. در نتیجه بسیاری از آمریکایی هایی که قبلا حامی عملکرد رئیس جمهور آمریکا بوده یا نظر بیطرف داشته اند اکنون در رابطه با سیاست های وی مقاومت نشان می دهند و به مسلمانان گرایش پیدا کنند.

این مطالعه در اوایل 2017 بر روی 423 نفر و در ظرف یک هفته پس از امضای حکم اجرایی ترامپ آغاز شد.

نویسندگان این مطالعه به این نتیجه رسیدند که واکنش رسانه ای به ممنوعیت و گفتگوی ملی موجب شد که بسیاری از شرکت کنندگان نظرات خود را دوباره ارزیابی کنند. بیش از 30 درصد از شرکت کنندگان گفتند که احساس منفی تری نسبت به این ممنوعیت یک هفته پس از اعلام آن داشته اند و اکنون نظرشان تغییر یافته است.

نویسندگان این تحقیق به این نتیجه رسیدند که عملی شدن این حکم مردم آمریکا را به وضعیت «انزواء و جدایی» که ممکن است به همراه داشته باشد آگاه ساخته و در ادامه منجر به تغییر دیدگاه ها شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha