شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
وقف

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان ‌شمالی با اشاره به اهمیت ثبت وقف‌های جدید برای نیازهای روز جامعه گفت: وقف برای حوزه‌های علمیه از نیازهای روز است.

حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: هم‌اکنون نیازهای استان در حوزه‌های متفاوت شناسایی شده و مشاوره‌ها برای ثبت وقف جدید در منطقه به سمت نیازهای روز سوق داده می‌شود.

وی  با اشاره به اینکه مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه نقش مهمی در ترویج سنت حسنه وقف در جامعه دارند، افزود: مبلغان در منبرهای تبلیغی خود باید مردم را با آثار و برکات وقف در حوزه‌های مختلف آشنا کنند.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با بیان اینکه مبلغان در مسیر ترویج فرهنگ وقف باید همت بیش‌ازپیش خود را بکار گیرند، اظهار داشت: همکاری و تعامل حوزه‌های علمیه با اوقاف و امور خیریه موجب ترویج فرهنگ وقف در بین مردم و احیای موقوفات خواهد شد .

وی یادآور شد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی هر زمان که علما و مراجع در کنار وقف بودند از موقوفات دفاع کردند و سبب احیای وقف شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان ‌شمالی با بیان اینکه در طول تاریخ وقف و موقوفات منشأ تحولات بزرگ علمی، آموزشی، تربیتی و درمانی بوده است، خاطرنشان کرد: وقف یک صدقه جاریه است و امیدواریم که با عنایت خداوند، همت مردم و حمایت علما و روحانیون شاهد شکوفایی هر چه بیشتر موقوفات در خراسان شمالی باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha