پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله سجادی

مراسم چهلمین روز رحلت آیت الله سید علی اکبر سجادی نوری(ره) بعد از ظهر امروز در مسجد صاحب الزمان(عج) شهرستان نور برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، مراسم چهلمین روز رحلت آیت الله سید علی اکبر سجادی نوری(ره) بعد از ظهر امروز در مسجد صاحب الزمان(عج) شهرستان نور برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، این مراسم از ساعت 14 الی 16 بعد از ظهر با حضور علما، روحانیان و اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

گذری کوتاه بر زندگینامه آیت الله سجادی(ره)

آیت الله سید علی اکبر سجادی نوری(ره) در سال 1311 در چمستان نور متولد شد و بعد از تحصیلات ابتدایی و مکتبی در چمستان نزد مرحوم آقا شیخ عباس خاتمی حدود سه سال مقدمات را فرا گرفت. پس از آن در آمل نزد مرحوم حاج شیخ احمد مشاعی و حاج شیخ ابوالقاسم رجایی و ... بهره مند شد.

ایشان سپس در سال 1328 برای تکمیل علوم دینی و تحصیلات به فم عزیمت کرد و از محضر آیات عظام و حجج اسلام، سید ابوالحسن حسینی، شهید صدوقی، شهید مطهری، شیخ عباسعلی ایزدی اصفهانی، ستوده، مشکینی(مکاسب)، شیخ علی پناه اشتهاردی، سبحانی، آقا رضا صدر، فکور یزدی، موسوی اردبیلی، و سلطانی بروجردی(کفایه) استفاده کرد.

حضرت آیت الله سجادی(ره) همچنین خارج فقه و اصول را نیز نزد آیات عظام نجفی مرعشی، گلپایگانی، امام خمینی، بروجردی و آقا شیخ مهدی مازندرانی تلمذ کردند.

این عالم ربانی پس از تکمیل تحصیلات در سال 1347 از قم خارج شد و در شهر نور اقامت گزید و امامت مسجد صاحب الزمان(عج) شهرستان نور را عهده دار شد و تا به امروز در مسیر هدایت، ارشاد و تبلیغ مردم بسیار کوشا بود.

گفتنی است؛ آیت الله سید علی اکبر سجادی نوری، صبح روز دهم آذر ماه 1396در آستانه میلاد پیامبر گرامی اسلام و امام صادق(ع) و پس از تحمل یک دوره بیماری در سن ۸۵ سالگی به دیار حق تعالی شتافت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha