جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله هاشمی رفسنجانی

حوزه/ مراسم بزرگداشت اولین سالگرد درگذشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، با حضور مسئولان لشکری و کشوری و اقشار مختلف مردم، در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، مراسم بزرگداشت اولین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح امروز، پنج شنبه ۲۱ دی ماه، با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری، در مدرسه عالی شهید مطهری تهران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور نیز به همراه اسحاق جهانگیری، معاون اول و تعدادی از اعضای کابینه در این مراسم حضور یافت.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت الله امامی کاشانی، حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، جمعی از اعضای مجلس خبرگان رهبری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی در این مراسم، در سخنانی با یادآوری حضور میلیونی مردم قدرشناس ایران اسلامی در مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی، تصریح کرد: ایشان به دنبال رسیدن ملت و ایران اسلامی به جایگاهی رفیع در جهان بود و به دلیل اینکه در فراز و فرودهای انقلاب از عهد خود با رهبری و مردم تخطی نکرد، ماندگار شد.

وی همچنین با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی، افزود: در این پیام نکته قابل توجهی بود؛ آنجا که ایشان فرمودند «در این سالها آیتالله هاشمی به رغم اختلاف نظرها و با وجد دسیسه های خناسان و دشمنان، در کنار انقلاب ماند».

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، مشی اعتدالی آیت الله هاشمی رفسنجانی را یادآور شد و با بیان اینکه همیشه افراط و تفریط باعث ایجاد مشکل شده، تأکید کرد: ایشان همیشه صدا و ناله مردم بود و بزرگی او به این دلیل بود که مردم را بزرگ میدید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha