پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، نقش روحانيت به عنوان يکي از مهم ترين مؤلفه هاي ارشاد، هدايت و بسيج مردم براي حضور در عرصه ها و صحنه های مختلف انقلاب را بسيار مهم و اثرگذار دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در نشستی با روحانیان مرکز استان، روحانيت را حافظان منبر و محراب در قلمرو انديشه زلال قرآني دانست و گفت: امروز روحانيت حافظ حقيقي اسلام و شريعت محمدي است.

وي با بيان اين که نقش حوزه و روحانيت در شکل نظام مقدس جمهوري اسلامي بي‌بديل بوده است، افزود: اين نهاد ارزشمند پس از پيروزي انقلاب نيز در تقويت پايه‌هاي انقلاب همه توان خود را به کار گرفته است.

حجت الاسلام شکریان از روحانيت به عنوان امين‌ترين مرجع فکري، عقيدتي، سياسي، فرهنگي و اجتماعي براي مردم و جامعه ياد کرد و بيان داشت: در حال حاضر علما و نهاد روحانيت به عنوان مرزبان دين و مرجع عقيدتي مردم نقشي تأثيرگذار در جامعه دارند.

وی با بيان اين که روحانيت همواره تلاش کرده جهت‌گيري هاي اسلامي انقلاب حفظ شود، بيان داشت: حضور هميشه در صحنه علما و روحانيت مانع از تلاش دشمنان در تضعيف نظام اسلامي شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، روحانيت را پرچمدار تبليغ دين اسلام معرفي کرد و با بيان اين که علما و فقهاي ديني همواره در برابر ضد ارزش ها ايستادگي و مقاومت کردند، خاطرنشان کرد: امروز نيز روحانيت آگاه و بصيرت در خط مقدم دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌هاي ديني قرار دارد.

وي با بيان اين که روحانيت تنها قشري است که مي تواند جامعه را با انديشه‌هاي ديني و اسلامي آشنا کند، افزود: هر جا که حضور روحانيت پر رنگ تر باشد دشمنان به هيچ عنوان توان حضور ندارند.

حجت الاسلام شکریان، روحانيت را خادمان ترويج شريعت نبوي، مکتب علوي و فاطمي دانست و گفت: امروز يکي از قوي ترين مؤلفه هاي صيانت از دستاوردهاي انقلاب صيانت از عنصر انقلابي گري و دين باوري در کشور نهاد مرجعيت و روحانيت است.

وي روحانيت را پاسداران محراب الهي ناميد و ادامه داد: نقش روحانيت براي حفاظت از انقلاب و حفظ حضور در صحنه و صيانت از آرمان گرايي و دين باوري مردم بي بديل و بي نظير بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين که صبوري و قناعت انقلابي روحانيت روح قناعت، دين باوري، تواضع و افتادگي را در جامعه عمق بخشيده است، تصريح کرد: اين مسأله پشتوانه اي براي رهبري، مرجعيت شيعه و نهاد روحانيت در نظام اسلامي شده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به اين که امروز روحانيت دغدغه دينداري اين عصر را دارد، گفت: امروز ميراث داري امام راحل و عالمان ديني دغدغه اصلي و محوري روحانيت است.

وي با بيان اين که روحانيت همواره در مسير رهبري گام برداشته است، افزود: امروز نيز روحانيت اصيل پيرو مکتب ولايت بوده و رهنمودهاي رهبري را سرلوحه فعاليت هاي خود قرار مي دهد.

حجت الاسلام شکریان نقش روحانيت به عنوان يکي از مهم ترين مؤلفه هاي ارشاد، هدايت و بسيج مردم براي حضور در عرصه ها و صحنه های مختلف انقلاب را بسيار مهم و اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: خلق حماسه در چهار دهه اخیر انقلاب با رهنمودهاي رهبري نظام و تلاش هاي روحانيت حاصل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha