پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نهج البلاغه

حوزه/مدیر موسسه آموزشی نهج‌البلاغه خراسان شمالی، فعالیت‌های این موسسه آموزشی را تشریح کرد.

حسین حیدرپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در خراسان شمالی، با اشاره به فعالیت‌های موسسه آموزشی نهج‌البلاغه این استان گفت: این موسسه با اهدافی ازجمله آموزش سبک زندگی علوی، آموزه‌های نهج‌البلاغه و شناخت بیشتر شخصیت امیرالمؤمنین علی (ع) از سال ٩١ فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی تفسیر موضوعی قرآن کریم و نهج‌البلاغه، تفسیر موضوعی صحیفه سجادیه، آشنایی با سیره حکومتی امام علی (ع)، اخلاق تکریم در سیره علوی، اخلاق اقتصادی در نهج‌البلاغه، آشنایی با سبک زندگی علوی، اندیشه سیاسی در نهج‌البلاغه، زن و خانواده در نهج‌البلاغه، تکالیف و نظارت همگانی در نهج‌البلاغه، مدیریت مقدس علوی، آینده‌نگری، آینده‌پژوهی و حق بینی در نهج‌البلاغه، تربیت دینی در نهج‌البلاغه و نظارت و بازرسی در سیره امام علی (ع) را ازجمله دوره‌های آموزشی و فعالیت‌های انجام‌شده از سوی این موسسه عنوان کرد.

حیدرپور همچنین آموزش مربیان قرآن مهدکودک برای معرفی نهج‌البلاغه و تبلیغ و ترویج آن در مهدهای کودک، برگزاری کارگاه‌های غدیرشناسی و امربه‌معروف و نهی از منکر از نگاه نهج‌البلاغه در دهه ولایت، برگزاری پنج کارگاه آموزش و تفسیر نهج‌البلاغه برای کارکنان سازمان‌ها و برگزاری بیش از ١۰۰ کارگاه برای خانواده‌ها و اساتید دانشگاهی با اعطای گواهینامه معتبر را نیز ازجمله فعالیت‌های این موسسه برشمرد.

مدیر موسسه آموزشی نهج‌البلاغه خراسان شمالی ادامه داد: در مسجد امام رضا (ع) بجنورد مرکز استان هر هفته شنبه‌ها بعد از نماز مغرب و عشا تفسیر موضوعی نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.

وی گفت: در ابتدای فعالیت این موسسه، تفسیر موضوعی نهج‌البلاغه را در بسیج ادارات کل استان برگزار کردیم که بعد از 2 سال توانستیم مجوز موسسه آموزشی معارف نهج‌البلاغه را از ثبت شرکت‌ها و اداره کل ارشاد دریافت کنیم.

حیدرپور تصریح کرد: در موسسه آموزشی نهج‌البلاغه ۴۵ دوره آموزشی در سه سطح کودک و نوجوان، بزرگسالان و ادارات برگزار می‌شود.

مدیر موسسه آموزشی نهج‌البلاغه خراسان شمالی از چاپ ١۴ عنوان کتاب در راستای محتوای آموزشی خبر داد و افزود:  تمامی این کتاب‌ها تولید محتوای موسسه آموزشی نهج‌البلاغه خراسان شمالی است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی موسسه آموزشی نهج‌البلاغه کتاب‌های قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است، گفت: تعداد ۴۵ موضوع اخلاقی، معرفتی، زندگی و حتی اقتصادی از صحیفه سجادیه توانستیم استخراج کنیم که داده‌های اقتصادی صحیفه سجادیه در همایش بین‌المللی فرانسه، دبی و مالزی برگزار شده است.

مدیر موسسه آموزشی نهج‌البلاغه خراسان شمالی با بیان اینکه ترویج فرهنگ سیره‌ علوی نیاز امروز جامعه است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون به دلایل متعدد نیاز است تا فرهنگ و سیره علوی بیش از هر زمان دیگر آشکار و ترویج شود، چرا که اکنون انواع بحران‌ها و نابسامانی‌های معرفتی، فرهنگی، اقتصادی، زیست‌محیطی، اجتماعی و اخلاقی، جوامع گوناگون جهان را فرا گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha