شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
احمد همتی - سمنان

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علما پشتوانه‌های عظیم علمی در مقابله با جریان‌های افراطی هستند، گفت: سیاه نمایی در مشکلات کشور به نظام لطمه می‌زند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، احمد همتی، ظهر امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان سمنان با بیان اینکه علما در مقابل عده‌ای اندک که می‌کوشند با احساسی کردن دین، خودشان را نماینده و کارشناس دینی معرفی کنند، ایستادگی می‌کنند، اظهار داشت: علما به‌عنوان پشتوانه‌های عظیم علمی در مقابل جریان احساسی که گاهی منجر به جریان‌های افراطی می‌شود، تضمین‌کننده دین اسلام ناب محمدی هستند.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حمایت از پشتوانه‌های علمی و خردگرایی از تریبون نماز جمعه باید مطرح شود و در نماز جمعه که دیدگاه‌های دینی، علمی و سیاسی بیان می‌شود باید به معنای عام کلمه با مردم، جناح‌ها و دیدگاه‌های مختلف در ارتباط باشد.

وی افزود: یکی از مواردی که می‌توان از طریق تریبون نماز جمعه آن را به گوش همه گروه‌های مختلف رساند، مسئله آب است که ضمن تعامل و همگرایی با شهرهای شمالی می‌توان آن‌ها را نیز در این مسائل سهیم کرد تا مشکل آب حل شود.

همتی خاطرنشان کرد: اگر تفکر ائمه جمعه یک‌طرف و مسئولان در سوی دیگر قرار داشته باشد به وحدت جامعه لطمه وارد می‌کند؛ صحبت‌ها و نظرات پشت تریبون انعکاس جهانی دارد، هر جمله‌ای می‌تواند در سیاست و امنیت تأثیرگذار باشد لذا نباید صرفاً مسئولان را پاسخگو بدانیم بلکه این دغدغه باید از طرف همه اقشار و گروه‌های مختلف وجود داشته باشد.

وی بابیان اینکه در کشور بیش از هر چیز نیازمند اعتدال و عدالت هستیم، افزود: در مجلس شورای اسلامی اهتمام ویژه‌ای به تحقق عدالت شد که تأثیرات خوبی را از آن شاهد هستیم بنابراین در بودجه ۹۶ و ۹۷ آن را لحاظ خواهیم کرد و از سوی دیگر  اگر اعتدال دینی و قرآنی را رعایت نکنیم در اداره کشور با چالش مواجه خواهیم شد.

وی تصریح کرد: تخریب ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یعنی تضعیف کل نظام، لذا تخریب‌هایی که توسط عده‌ای محدود انجام می‌شود می‌تواند منجر به ایجاد تنش شود.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی افزود: طی هفته‌های گذشته اتفاقاتی افتاد و بلافاصله دشمنان نظام با بهره‌گیری از این فرصت مشکلات زیادی را به جامعه تحمیل کردند.

وی با بیان اینکه دولت، قوه قضائیه، مجلس و دیگر ارکان را نباید تخریب کنیم چراکه مجموعه نظام هستند، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود بسیار زیبا آن را تحلیل کردند که اگر دو نماینده مشکل‌دارند نباید آن را به‌کل تعمیم دهیم، زیرا سیاه نمایی تنها اعتماد مردم به‌نظام را ضعیف می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha