شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از نخبگان تبلیغی حوزه خواست تا جامعه را با وقف و برکات و ثمرات فراوان آن در عرصه های مختلف، آشنا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی ، عصر امروز طی سخنانی در نخستین نشست هم اندیشی نخبگان تبلیغی کشور که در ساختمان اداره اعزام مبلغ اوقاف در قم برگزار شد، با اشاره به اهم ماموریت ها و فعالیت های سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز داشت: سازمان اوقاف دارای سه ماموریت کلان و اصلی است که شامل مباحث قرآنی، بحث امامزادگان و بقاع متبرکه و مساله وقف می شود.

وی افزود: به لطف الهی در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی و به خصوص حفظ قرآن که مقام معظم رهبری و علما تاکید بسیاری دارند در سال های اخیر کارهای بسیار خوبی صورت گرفته هر چند که تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم و باید بیش از پیش برای خدمت به ساحت مقدس قرآن در جامعه بکوشیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور همچنین با اشاره به این که بیش از 8 هزار بقعه اعم از امامزادگان و یا یاران و شخصیت های مورد وثوق و احترام اهل بیت(ع) در سراسر کشور شناسایی شده است، گفت: ما اساساً دارای دو نوع موقوفه هستیم؛ نخست آن هایی که دارای تولیت هستند که خودشان مدیریت می کنند و بر اساس اطلاعات و آمار ما ، در کشور 8 هزار و 240 متولی داریم.

وی افزود: بخش دوم موقوفات بدون تولیت هستند که اداره این ها برعهده سازمان اوقاف به عنوان یکی از شئون و وظایف حاکمیت نظام اسلامی است.

وی با اشاره به تاکید فراوان حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ و احیای موقوفات در کشور و عمل به نیات واقفان بیان داشت: آنچه ما از عزیزان نخبه در امور تبلیغی و کسانی که به نحوی دارای رسانه و مخاطبان انبوه هستند این است که ما را در زمینه ترویج فرهنگ معارف قرآن کریم، فرهنگ زیارت و توسل و نیز تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در کشور یاری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی همچنین خاطرنشان کرد: بی شک چنانچه فرهنگ وقف در بین آحاد جامعه نهادینه شود و ما از ظرفیت های رسانه ای به خصوص صدا و سیما در این باره بیش از پیش بهره مند شویم بسیاری از مشکلات مالی حوزه های علمیه و نهادها و مراکز فرهنگی و تبلیغی به این وسیله مرتفع می شود.

وی گفت: در این باره بی شک نیازمند اقدام جامع و هماهنگ و با برنامه ریزی شده هستیم ، ضمن آن که نباید از یاد ببریم که در زمان های گذشته اعم از دوران نادرشاه تا دوران پهلوی، ضربات و لطمات سختی به مساله وقف وارد شد که به این طریق باید این ها را جبران کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته از سوی سازمان اوقاف در چند مرتبه در سال های اخیر ، متاسفانه هنوز هم بیش از 70 درصد مردم مساله وقف، فرهنگ، احکام و به خصوص برکات و ثمرات بی شمار آن را نمی شناسند که در این باره ما باید از ظرفیت نخبگان حوزه و عزیزان فعال در امور تبلیغی نهایت استفاده را کنیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha