پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید حسن حسینی شاهرودی -  سمنان

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح اصلاح سیستم بانکی و تقویت بانکداری اسلامی در مجلس دنبال می‌شود، گفت: ناکارآمدی زیرساخت‌های اقتصادی اصلاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، سید حسن حسینی شاهرودی، ظهر امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان سمنان به میزبانی دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه این استان با بیان اینکه ناکارآمدی حوزه زیرساخت‌های اقتصادی مشکلات اقتصادی در کشور را حاکم کرده است، اظهار داشت: با وجود تشکیل ستادهای رفع موانع اقتصادی، تاکنون مشکلات اقتصادی به‌طور دقیق برطرف نشده و باید در راه تحقق شعار اقتصاد مقاومتی بیش‌ازپیش تلاش شود.

وی با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی 6 حوزه مرتبط با اقتصاد را رصد و بررسی کرده ایم ، تصریح کرد: یکی از حوزه‌های مرتبط با اقتصاد که در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیگیری شده است، رصد حوزه بانکی است.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: بنا به تأکید علما و مراجع تقلید معظم در خصوص مشهود بودن ربا در سیستم بانکداری و ربوی بودن بانک‌ها در نظام، طرح بانکداری اسلامی که در مجلس نهم مطرح‌شده بود در این دوره از مجلس به‌روزرسانی شد و در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قرارگرفته است.

وی با اشاره به اینکه اصلاح روش و شیوه‌های بانکی می‌تواند کمک‌کار حوزه اقتصادی کشور باشد، خاطرنشان کرد: قوانین و مقررات و رویه‌های حاکم بر این بانک‌ها و مؤسسات بانکی می‌تواند راهگشا و عامل رونق اقتصادی باشد.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه یکی دیگر از حوزه‌های مرتبط با اقتصاد که در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیگیری شده رصد حوزه مالیاتی و ارزش‌ افزوده است، گفت: ابهامات و شبهات و دغدغه‌های زیادی در حوزه مالیات بر ارزش‌ افزوده وجود داشت که در حال پیگیری است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر با سیستم و روش و بودجه‌های دولتی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی پیش برویم شاید تا 30 سال طول کشیده شود، افزود: تکمیل پروژه‌های عمرانی در سطح کشور با بودجه دولتی امکان‌پذیر نیست و نیازمند مشارکت جدی بخش خصوصی در همراهی با حوزه اقتصادی دولت هستیم و بخش خصوصی باید بازوی دولت در تکمیل پروژه‌ها باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha