جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ بازدید تهیه کننده برنامه سمت خدا از رسانه رسمی حوزه

حوزه/ امروز دیگر همانند گذشته نیست که صدای روحانیون فقط از صدا و سیما به گوش مردم برسد؛ بلکه با توجه به رسانه های گوناگونی که غیر از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، هر روحانی می تواند برای خود رسانه باشد و از علم و دانش خود، تولیدات مناسبی برای فضای مجازی گوناگون داشته باشد.

سید عبدالمجید رکنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به فعالیت های چشم گیر رسانه حوزه اظهار داشت: اتفاقات خوبی در خبرگزاری حوزه رخ داده و صفحات وابسته مناسبی از سوی این خبرگزاری در فضای مجازی راه اندازی شده که حاصل زحمات دوستان این خبرگزاری است و به دلیل آشنایی و فعالیت در این عرصه، «خسته نباشید» جدی خدمت مسئولان این رسانه اعلام می کنم.

تهیه کننده برنامه سمت خدا خاطرنشان ساخت: خبرگزاری حوزه باید بر روی عنصر «ارزشمندی کیفی» اخبار خود کار کند؛ چرا که این خبرگزاری با فلان سایت یا کانال های سرگرمی تفاوت های بسیاری دارد و باید توجه تخصصی به نیازهای مخاطبان خود داشته باشد.

رکنی تصریح کرد: خبرگزاری حوزه باید به زوایای مغفول حوزه و حوزویان توجه بیشتری داشته باشد تا جامعه از نوع زندگی شخصیت های حوزوی شناخت بیشتری پیدا کنند؛ امروز تصورات و ذهنیتی نسبت به روحانیت است که می توان با حفظ حریم ها نشان دهیم که روحانیون هم همانند سایر مردم در حال زندگی می باشند.

وی بیان داشت: خبرگزاری حوزه می تواند صفحه ای در این خبرگزاری راه اندازی کند تا زوایای گوناگون زندگی طلاب و روحانیون به نمایش درآمده و جامعه بیشتر با نحوه زندگی و تعاملات علما، بزرگان، روحانیون و طلاب آشنا شوند.

تهیه کننده برنامه سمت خدا در پاسخ به این سوال که به نظر شما طلاب جوان برای ورود در رسانه چه کارهایی باید انجام دهند، اظهار داشت: واقعا عرصه تبلیغ دین در رسانه با عرصه تبلیغ ماکارونی متفاوت بوده و نیازمند به اخلاص است و باید دغدغه ذاتی شخص روحانی باشد.

رکنی ابراز داشت: امروز دیگر همانند گذشته نیست که صدای روحانیون فقط از صدا و سیما به گوش مردم برسد؛ بلکه با توجه به رسانه های گوناگونی که غیر از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، هر روحانی می تواند برای خود رسانه باشد و از علم و دانش خود، تولیدات مناسبی برای فضای مجازی گوناگون موجود داشته باشد.

تهیه کننده برنامه سمت خدا در پایان خاطرنشان ساخت: هیچ طلبه ای منتظر صدا و سیما نباشد؛ بلکه باید با ابزارهای جدید، خود او رسانه بوده و خدمات دهد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha