شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ روز دوم  اولین اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش مدارس علمیه سفیران هدایت

حوزه/ سیاست اصلی مدیریت حوزه، تقویت حوزه های علمیه شهرستانها و واگذاری و واسپاری اختیارات به این حوزه ها جهت افزایش مدیریت اجرایی است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد امروز در اختتامیه اولین اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش مدارس علمیه سفیران هدایت که در مجتمع نرجس خاتون جمکران برگزار شد با تاکید بر اینکه یکی از مسائل مهم در دین و قرآن، اهداء و واگذاری امانت به انسان های خدمت گزار است و منظور از این امانت، مسئولیت  است گفت:  کسی که عهده دار مسئولیتی می شود، نباید در خدمت رسانی کوتاهی  کند.

معاون آموزش حوزه های علمیه با بیان اینکه اگر کسی عهده دار مسئولیتی شد و آن مسئولیت را به درستی انجام ندهد، این چنین شخصی خیانت کرده است ابراز داشت:  کسانی که در حوزه خدمت رسانی می کنند، مسئول و  امانتدار هستند و مهمترین امانت، عمر جوانانی است که در حوزه تحصیل می کنند.

وی افزود: باید طوری خدمت رسانی کرد تا جوانانی که در حوزه تحصیل می کنند از هر لحاظ از مسئول و مدیر خود راضی باشند و طوری نباشد که عمرشان با بی مدیریتی ضایع شود.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد اظهار داشت: در مدیریت جدید، چند رویکرد کلیدی وجود دارد که باید به آن توجه شود، ازجمله،‌تقویت حوزه های علمیه شهرستانها است و برای همین منظور 12 درس خارج رسمی شده است؛ این جزء سیاست حوزه است و باید اتفاق بیفتد.

معاون آموزش حوزه های علمیه عنوان کرد: هدف از تقویت حوزه علمیه شهرستانها این است باید کادری  که در مدارس علمیه قرار دارد، تبدیل به کادر علمی شوند و تلاش است در برنامه جدید این  مسئله در مدارس علمیه شهرستانها محقق شود.

وی افزود: سیاست بعدی واگذاری و واسپاری اختیارات به حوزه علمیه شهرستانها است. این مسئله در مرکز مدیریت حوزه های علمیه اتفاق افتاده است و براین اساس دیگر نیاز به تقویم یک پارچه آموزشی درکشور نیاز نیست، بلکه هدف اعتماد سازی به مدارس علمیه، مدیران و اساتید شهرستانها در مسائل برگزاری امتحان و سایر موضوعات است.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد اظهار داشت: سیاست بعدی، افزایش مدیریت اجرایی است. کتابهای بدیل معرفی شده، این کتاب قدرت مدیر حوزه علمیه شهرستان ها را  افزایش می دهد و براساس اختیارات و ظرفیت، تقویم آموزشی می نویسد و مدیریت می کند.

وی به  جایگاه و نقش سفیران هدایت در تربیت مبلغ اشاره و افزود: در مورد سفیران باید مواظب باشیم از هدف اصلی بیرون نرود و غافل نشود، در آن هدفی از ابتداء راه اندازی تأسیس شد در ادامه هم باقی بماند و آن هدف اصلی، مبلغ پروری است، مسیر آن اجتهاد پروری نیست؛ کار اصلی سفیران تربیت مبلغ است  و باید طلبه ها براساس روند طبیعی که در سفیران دارد،  به تبلیغ بروند، ولی می توان با ابزاری که موجود است، تبلیغ و تحصیل را هم زمان تعریف کرد.

معاون آموزش حوزه های علمیه با بیان اینکه لازم است، چارچوب اصلی سفیران هدایت حفظ، تقویت و مشکلات آن استخراج و راهکارهای لازم ارائه شود، افزود: باید سعی کرد، مشکلات اجرایی و عملیاتی که مانع سرعت در انجام فعالیت ها می شود، برطرف و به سمت سامانه ای شدن حرکت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد بر تقویت و ارتقاء کیفی بخشی سطح پذیرش سفیران هدایت  تاکید کرد و اظهار داشت: هدف از ادغام سفیران به معاونت آموزش، هماهنگ شدن برای انجام بهتر برنامه و طرح ها است.

40/313

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha