جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام قریشی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به تاثیرگذاری فعالیت های فرهنگی در حوزه های اجتماعی گفت: اگر جبهه فرهنگی و رسانه ای مورد غفلت قرار گیرد، تفکرات جامعه مملو از اندیشه های انحرافی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» با تأکید بر لزوم تشکیل جبهه رسانه ای کشوری و منطقه ای تصریح کرد: با توجه به گستره فعالیت های دشمنان اسلام و ایران و اتحاد تاریخی شان در حوزه منافع مشترک، علیه معارف ناب الهی، نیاز است تا وحدت روز افزونی میان فعالان رسانه ای کشور اعم از نویسندگان، فیلم سازان، هنرمندان، خبرنگاران و دیگر فعالان حوزه رسانه صورت گیرد.

رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان غربی در ادامه با بیان این که تمام نیروهای دشمن به صورت هماهنگ و برنامه ریزی شده، به منظور القاء مفاهیم انحرافی و مغلطه آمیز به میدان آمده اند، خاطرنشان کرد: القاء نیت های شوم ضد اسلامی توسط نیروهای رسانه ای دشمن، به صورت موضوعی و ناظر به تنوع مخاطبانی در حوزه های مختلف اعم از برگزاری میزگردهای علمی ویژه جذب اندیشمندان، تولیدات رسانه ای و فیلم، حوزه طنز، انیمیشن، داستان و رمان و یا حتی گزارش های خبری تعریف می گردد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی به فتنه انگیزی های اخیر در کشور اشاره کرد و ادامه داد: جبهه استکبار با بهره گیری از به روز ترین فناوری ها، تک تک ایادی خود فروخته و منافقان را به صورت برنامه ریزی شده در حوزه های مختلف رسانه ای فعال نموده، ضمن سوء استفاده از دغدغه های به حق مردم، از ضعف ها و مشکلات جامعه برای ضربه زدن به کیان نظام مقدس اسلامی استفاده کرد.

وی، هجمه به اندیشه اسلامی و انقلابی جوانان، نوجوانان و آینده سازان کشور را یکی از مهمترین نقشه های دشمنان انقلاب برشمرد و اذعان داشت: فعالان رسانه انقلاب و اسلام پیش از ورود به حوزه های فعالیتی، باید بنیه های فکری، اعتقادی و اندیشه ای خود را هرچه بیشتر مستحکم تر کرده، ضمن بهره گیری از تفکرات اندیشمندان بزرگ جهان اسلام، هم اندیشی های مختلفی را برای هماهنگ سازی برنامه های پیش رو برگزار نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ضمن تأکید بر تشکیل جبهه واحد فرهنگی و رسانه ای در مقابل دسیسه ها و زیاده خواهی های دشمنان، اظهار کرد: در این جبهه رسانه ای، باید ضمن شناخت نیازها، اقتضائات و ظرفیت های جامعه، فعالان فرهنگی و رسانه ای را برای انجام وظیفه انقلابی و اسلامی خود در حوزه های تخصصی بسیج کرد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی، تأثیر رسانه و فضای مجازی در دنیای کنونی را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: دنیای کنونی دنیای تبلیغ و ارتباطات است و رسانه های جدید و فضای مجازی بهترین بستر برای ارائه اندیشه ها به شمار می روند؛ تأثیرگذارترین جبهه در جوامع کنونی، فعال ترین آن در فضای مجازی است؛ هر اندازه با بهره گیری از به روزترین امکانات در حوزه رسانه فعال تر شویم، به دستاوردهای بیشتری در عرصه صیانت از دستاوردهای اسلام و انقلاب دست خواهیم یافت.

رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان غربی در ادامه به تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب در حوزه جهاد تبلیغی اشاره نمود و تصریح کرد:  بر اساس روایات اسلامی، ارزش جهادگران جبهه تبلیغ دین والاتر از جهاد فیزیکی است؛ در جوامع بشری جبهه فرهنگی تاثیرات عمیق، پایدار و مستحکم تری نسبت به جبهه فیزیکی ایجاد می کند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در پایان ضمن تأکید بر این که اگر جبهه فرهنگی مورد غفلت قرار گیرد، تفکرات جامعه مملو از اندیشه های انحرافی خواهد شد، خاطرنشان کرد: ضمن توجه روز افزون به عرصه های تبلیغی جدید، هیچ گاه نباید از تخاطب واقعی به عنوان تاثیرگذارترین اهرم تبلیغی غافل بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha