جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

حوزه/ مدیر کل اوقاف مازندران، روحانیت را مطمئن ترين و تنهاترين قشری دانست که مردم مي توانند به آنها تکيه کنند، گفت: اگر مقاطع مختلف تاريخي را ورق بزنيم، حيات سياسي، اجتماعي و فرهنگي ایران به دست اين قشر زحمتکش، کم توقع، پرتلاش و مخلص حفظ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، پنج شنبه شب در نشست روحانیان و طلاب مرکز استان، ولايت فقيه را از جمله مهم ترین دستاوردهاي بزرگ انقلاب اسلامي دانست و گفت: ولايت فقيه به معنای ايفا‌ کردن نقش روحانيت در صيانت و حفاظت انقلاب و فرهنگ مردم است.

وی با بیان این که روحانیت همواره در صحنه دفاع از انقلاب حضوری مقتدرانه داشته است، افزود: اگر روزي دشمن بخواهد به اهداف شوم خود برسد، نخستین هدف او محو و بي‌اثر کردن نقش علما و روحانيت است.

حجت الاسلام حیدری در ادامه به تلاش هاي روحانيت در طول تاريخ به ويژه در به ثمر رساندن انقلاب اسلامي ايران اشاره کرد و بيان داشت: روحانيت تکيه گاه ملت ايران و عامل توسعه و پيشرفت در کشور است.

مدیر کل اوقاف مازندران روحانيت را نهادي کاملا مستقل از همه جريان ها دانست تصریح کرد: روحانیت در طول تاریخ هیچ گاه در برابر انحراف ها سکوت نکرده و همواره با مواضع به حق خود از دین و دیانت دفاع و حراست کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اين که نقش روحانيت‌ در تاريخ اسلام همواره روشنگري و دعوت به احکام و دستورات ديني بوده است، گفت: روحانیت در طول تاریخ همواره مرزبانان فرهنگ و انديشه بوده اند.

وی با بیان این که امروز روحانيت بايد نقش مهمي را در تاريخ حيات سياسي، اجتماعي و فرهنگي اسلام ايفا کند، ادامه داد: همان طور که امام خميني(ره) فرمودند روحانيت بايد در عرصه‌هاي مختلف به معناي واقعي کلمه حضور داشته باشد و نقش خود را به شکل بايسته و شايسته ايفا کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که روحانيت هميشه در کانون توجه دشمنان نظام بوده است، ادامه داد: دشمن به عظمت و قدرت قشر روحانيت واقف است و به همین دلیل تلاش مي کند که رابطه بين مردم و روحانيت را تضعيف کند.

وي با بیان این که روحانيت در طول تاريخ، گذشته درخشاني از خود بر جاي نهاده و مقاطع تاريخي مختلفي را با تدبير پشت سر گذاشته اند، افزود: اگر مقاطع مختلف تاريخي را ورق بزنيم، حيات سياسي، اجتماعي و فرهنگي ایران به دست اين قشر زحمتکش، کم توقع، پرتلاش و مخلص حفظ شده است.

حجت الاسلام حیدری ادامه داد: نظام اسلامي به خصوص روحانيت از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تاکنون در معرض هجمه سنگين دشمنان بوده است، اما هوشیاری و بصیرت این قشر مانع تحقق توطئه های دشمنان علیه انقلاب شده است.

وی، داشتن رهبري آگاه و بيدار و مردمي هوشيار را باعث دلگرمي مسؤولان نظام جمهوري اسلامي ايران دانست و گفت: هوشياري و بيداري مردم از الطاف الهي است و اگر غير از اراده و مشيت الهي اين بود امکان نداشت ملتي از هر جهت تحت هجمه قرار بگيرد ولي باز بر روي اصول و موازين اسلامي خود بايستد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه نقش روحانيت را در بيداري و آگاهي ملت کاملاً محسوس و ملموس دانست و افزود: داشتن رهبري آگاه، بيدار و هوشيار نعمت بزرگي براي انقلاب اسلامي است.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین گفت: تاريخ نشان داده است که هر کسي غير از روحانيت زمام امور ديني مردم را برعهده گرفته، مردم يا در دين و دينداري سست شدند و يا مقهور اجانب و بيگانگان شدند.

مدیر کل اوقاف مازندران، روحانیت را مطمئن ترين و تنهاترين قشری دانست که مردم مي توانند به آنها تکيه کنند، اظهار داشت: علیرغم همه توطئه های دشمنان علیه روحانیت، اما همچنان شاهد یک پیوند عمیق و مستحکم میان مردم و روحانیت هستیم.

حجت الاسلام حیدری با بيان اينکه حرکت های تبليغي کشور بايد حول محور روحانيت باشد، گفت: دشمنان تلاش می کنند در جامعه القاء کنند که روحانیت محبوبیت و جایگاه خود را در میان مردم از دست داده است.

وی خاطرنشان کرد: روحانيت بيش از هزار سال مکتب تشيع را از تمام گردنه ها عبور داده و امروز همه فشارهايي که متوجه ولايت فقيه، مرجعيت شيعه و مردم است به واسطه رشد تفکر شيعي در جهان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha