جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سبک زندگی اسلامی

حوزه/ برای به چالش کشیدن و گرفتار کردن جوانان کشور صدها شبکه فارسی‌زبان فعالیت می‌کند که ترویج عقاید و سبک زندگی غیردینی از مهم‌ترین اهداف و جهت‌گیری‌های تمامی این شبکه‌های فارسی‌زبان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌ علی احدی عصر امروز در کارگروه آموزش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که در مصلی قدس قم برگزار شد، اظهارداشت: آموزش و داشتن اطلاعات کافی از گستره وسیع آسیب‌های اجتماعی لازمه مقابله با آن است.

وی گستره وسیع آسیب‌های اجتماعی در بخش مواد مخدر را موردتوجه قرارداد و گفت: آسیب‌های اجتماعی در بخش مواد مخدر امروز از سطح کشت طبیعی گذشته و ترکیب و ساخت آن توسط بسیاری از قابل‌دستیابی است بنابراین شرط مهم و اساسی مبارزه و مقابله با این نوع از آسیب‌های موجود در سطح جامعه آموزش و اطلاع‌رسانی دقیق و کافی است.

کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با اشاره به برخی از مهم‌ترین وظایف نهادهای انقلابی در برابر آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: حفظ و آموزش خانواده و اطرافیان در برابر آسیب‌های اجتماعی و کمک و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در بین جامعه دو وظیفه مهم و اساسی نهادهای انقلابی است.

حجت‌الاسلام‌ احدی با انتقاد از عدم پیگیری جدی مبحث مواد مخدر در بین نهادهای ارزشی تصریح کرد:متأسفانه بسیاری از نهادهای ارزشی در مسئله مواد مخدر ورود جدی نکرده و برنامه‌ای در قبال ممانعت و جلوگیری از آن طراحی نشده درحالی‌که انتظاری که از این قبیل نهادهای انقلابی می‌رود داشتن برنامه‌های مدون برای کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی در این بخش به‌خصوص است.

وی با تأکید بر اهمیت داشتن آگاهی‌های دقیق و جامع از مبحث آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد:برای جلوگیری از افتادن در دام آسیب‌های اجتماعی باید آگاهی‌های عمومی بیشتر شود  و این نیز به‌نوبه خود نیازمند داشتن اطلاعات دقیق و جامعی در نزد والدین و همچنین نسل جوان است.

کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی  بابیان برخی از راهکارهای مقابله و مبارزه با مبحث آسیب‌های اجتماعی افزود: برنامه‌ریزی و وقت کافی برای تفریحات سالم و  توجه کافی والدین نسبت به فرزندان از عوامل  مهم خودباوری و عدم افتادن در دام‌های سرگرمی‌های کاذب و آسیب‌های اجتماعی است.

حجت‌الاسلام احدی  صبر و وقت گذاشتن برای خانواده را مهم‌ترین شرط حفظ خانواده در برابر آسیب‌های اجتماعی دانست و تأکید کرد:گذاشتن وقت کافی و صحبت کردن با فرزندان و جمع خانواده از  عوامل بسیار مهم در سلامت و حفظ اصالت خانواده است.

وی هجمه‌های سنگین و همه‌جانبه دشمن در مسئله جنگ نرم را موردتوجه قرارداد و ابراز کرد: برای به چالش کشیدن و گرفتار کردن جوانان  کشور صدها شبکه فارسی‌زبان فعالیت می‌کند که ترویج عقاید و سبک زندگی غیردینی از مهم‌ترین اهداف و جهت‌گیری‌های تمامی این شبکه‌های فارسی‌زبان است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha