شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ عبدالمهدی کربلایی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبد المهدی کربلایی در خطبه های نماز جمعه کربلا گفت: تعصب، انواع مختلفی دارد که از جمله آنها تعصب سیاسی است و کسانی که این تعصب را دارند، معتقدند که اندیشه سیاسی آنها بهتر و سودمند تر است و فقط او می‌تواند مسئولیت اداره کشور را بگیرد؛ چرا که به گمان وی دیگران توانایی آن را ندارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین (علیه السلام) ایراد شد، گفت: انواع تعصب وجود دارد که از جمله آن ها تعصب سیاسی است و کسانی که این تعصب را دارند، معتقدند که اندیشه سیاسی آن ها بهتر و سودمند تر است و باید او مسئولیت اداره کشور را بگیرد؛ چرا که به گمان وی دیگران توانایی آن را ندارند.

وی افزود: صاحبان این تعصب به اسلوب های شکنجه و کنار زدن مخالفان خود روی می‌آورند و برای به دست آوردن منافع بیشتر حقوق دیگران را زیر پا می‌گذارند؛ چراکه آنها گمان می‌کنند بهتر از دیگران هستند و چنین افرادی تکبر ورزیده و از پذیرش انتقادات دیگران سر باز می‌زنند.

حجت الاسلام و المسلمین کربلایی تصریح کرد: اسلام بر برقراری روابط مثبت و تحقق منافع جامعه دعوت می‌کند که اگر همه به آن پایبند باشند، موجب فراهم شدن امنیت اجتماعی و اخلاقی می‌شود و چنین بینشی قادر خواهد بود با چالش ها و مشکلات داخلی و خارجی مقابله کند، اما اگر مردم به این روابط پاینبند نباشند و حقوق یکدیگر را رعایت نکنند، خطرات اجتماعی، اخلاقی و روانی در پی خواهد داشت

وی اشاره کرد: پیروان دین و مذهب حق باید با دلیل، حجت و برهان به دین و مذهب خود دعوت کرده و از اهانت، تحقیر و عدم احترام به دیگران دوری کنند که این مسئله امنیت اجتماعی و احترام به تعدد دینی و مذهبی را تهدید می کند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در ادامه سخنان خود به تعصب فکری اشاره کرد و گفت: صاحبان این تعصب سعی می کردند دیدگاه خود را تحمیل کنند؛ چراکه به اعتقاد آنان دیدگاهشان بهتر از دیگران است، لذا به حرف های دیگران گوش نمی‌دهند و از بحث و گفت‌وگو با آنها دوری می کنند.

وی به تعصب ملی و قبیله ای که منجر به کشتار و درگیری می شود، اشاره کرد و از رؤسای قبائل خواست به این نکته توجه کنند و از خونریزی و اقدامات مخالف شریعت اسلامی دوری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha