چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اجلاس اسلام ستیزان در دانشگاهی در تنسی لغو شد

حوزه/ دانشگاه انجلیکان مسیحی تروکا نزارین در شهر تنسی واقع در ایالت تنسی آمریکا، یک اجلاس ضداسلامی را در پی اعتراضات از سوی دانشجویان و کارکنان مسلمان و همچنین شورای روابط اسلامی آمریکایی لغو کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از wnd، یک دانشگاه انجلیکان مسیحی در ایالت تنسی آمریکا، اجلاس ضداسلامی را در پی اعتراضات از سوی دانشجویان و کارکنان مسلمان و همچنین شکایات از سوی یک نهاد اسلامی شناخته شده لغو کرد.

این اجلاس اسلام ستیز توسط یک کاندیدای فرمانداری جمهوری خواه برای 25 ژانویه 2018 در دانشگاه تروکا نزارین در شهر نشویل واقع در تنسی برنامه ریزی شده بود و قرار بود برخی شخصیت های اسلام ستیز در آن سخنرانی کنند.

سخنگوی دانشگاه در مصاحبه ای با خبرنگاران عنوان کرد: به ما گفته بودند که این اجلاس تنها یک کمپین سیاسی انتخاباتی است، اما سپس مطلع شدیم که تلاش برگزارکنندگان فرای فعالیت های کمپین بوده و اهداف سوء در پس پرده وجود دارد.

وی افزود: این اجلاس با آیین نامه های دانشگاه که هدف آن ایجاد ارتباطات اجتماعی منسجم میان مردم، تحصیل و حمایت از تنوع جمعیتی می باشد مغایرت دارد.

ابراهیم هوپر سخنگوی ارشد شورای روابط اسلامی آمریکایی «کایر» در واشنگتن دی سی، بزرگترین نهاد حامی حقوق مدنی مسلمانان در آمریکا، سخنرانان این اجلاس را اسلام هراس اعلام کرده و از مسئولین دانشگاه به سبب لغو این اجلاس تشکر کرد.

هوپر گرفت: موضوع این اجلاس ها همیشه مشابه هم است. آن ها مدعی می شوند که کشور به دست مسلمانان افتاده و مسلمانان می خواهند شریعت را جایگزین قانون اساسی کرده و مساجد هم محل استقرار تروریست ها هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha