پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علی خادمی - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

حوزه/ حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه با وجود این مسائل اقتصادی و معیشتی اعتماد مردم به نظام حاکمیت متزلزل خواهد شد، گفت: وقتی اعتماد متزلزل شد، مردم در صحنه‌ها با پای لرزان خواهند آمد، در نتیجه دشمن وارد میدان خواهد شد و خدای نکرده جریان احد تکرار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، صبح امروز در جمع بانوان فرهیخته استان و مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) بجنورد اظهار داشت: طبق  روایات اسلامی سه  نوع جهاد  داریم که جهاد اصغر، اکبر و کبیر از جمله انواع جهاد در اسلام است.

وی با بیان اینکه «جهاد اصغر» قتال در میدان رزم نظامی است، افزود: در تعاليم ديني صيانت و دفاع از كيان سرزمین‌های اسلامي و جان و نواميس مسلمانان از اوجب واجبات است و به جهاد اصغر تعبير شده است.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان این که  «جهاد اکبر» حفظ و صيانت نفس از کژی‌ها و انحرافات است، افزود: جهاد اکبر که خاستگاه آن مبارزه با نفسانیات و شهوات است به‌مراتب از نوع  اول جهاد سخت‌تر بوده و چه بسیار  افرادی هستند که در جهاد اصغر موفق شدند ولی در جهاد اکبر توفیق چندانی نصیب آن‌ها نشد.

وی ادامه داد: «جهاد کبیر» حوزه  بسیار گسترده و ابعاد مختلفی دارد از جمله مسائل  سیاسی، اقتصادی، نظامی، اعتقادی و... را شامل می‌شود.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با شاره  به آیه  مبارکه سوره فرقان «فَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا كَبِيرًا/ پس کافران را [که انتظار دارند از ابلاغ وحی باز ایستی،] فرمان مبر و به وسیله این [قرآن] با آنان جهاد [ی فرهنگی و تبلیغی] کن (52/ فرقان)» گفت: خداوند به بندگانش دستور می‌دهد از کفار  تبعیت نکنید و با آن‌ها به گونه جهاد کبیر، جهاد کنید.

وی ادامه داد: آنچه مسلم است خداوند سبحان  امر می‌کند از کفار تبعیت نکنید و با آن‌ها جهاد کنید البته این جهاد باید به اذن ولی حق و یا جانشین ایشان که همان ولی‌فقیه و حاکم دینی است، انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر اینکه نخبگان، فرهیختگان و عناصر فکری جامعه باید نقش هدایتگری را عهده‌دار شوند و هر زمان و مکانی که لازم است تذکر دهند، گفت: نخبگان و فرهیختگان باید در محافل و مجالس؛ نقد و تحلیل درست به مخاطبان ارائه دهند تا به‌تبع آن مخاطبان بتوانند در فتنه‌ها و آشوب‌ها مسیر درست را تشخیص دهند و  طبق آن حرکت کنند.

وی افزود: باید نواقص گفته شود و در صدد اصلاح آنها باشیم، لکن باید بدانیم اصل نظام اسلامی ما متعلق به اهل‌بیت (ع) است و جهان اسلام امیدش به این نظام  اسلامی است، از این‌رو باید با تقویت و حفظ این پایگاه اصلی زمینه‌ساز حکومت جهانی امام زمان (عج) را فراهم کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه الحمدلله در بسیاری از موارد موفق شده‌ایم از جمله در دفاع  مقدس و در ساخت ابزارهای نظامی بسیار خوب عمل کردیم و در موارد زیادی کارهای شایسته انجام داده‌ایم، اما در موضوع اقتصاد و معیشت مردم غافل شده‌ایم و نسبت به این موضوع کاهل بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: بعضی مواقع خواسته و ناخواسته از برنامه‌های نظام سلطه تبعیت  کرده‌ایم و در بعضی مواقع نیز ثروت ملی در اختیار گروه خاص قرار گرفته است و در مواقعی عدالت اجتماعی که لازمه حکومت دینی است، رعایت نشد و شکاف  طبقاتی بین افراد جامعه روز به روز بیشتر شد که همه این‌ها معضل و افت است.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه با وجود این مسائل اقتصادی و معیشتی اعتماد مردم به نظام حاکمیت متزلزل خواهد شد، گفت: وقتی اعتماد متزلزل شد، مردم در صحنه‌ها با پای لرزان خواهند آمد و دیگر آن استقامت لازم  را نخواهند داشت و صحنه را خالی خواهند کرد در نتیجه دشمن وارد میدان خواهد شد و خدای نکرده جریان احد  تکرار  خواهد  شد  .

وی با اشاره به اینکه اگر ما بحث ملیّت و آب خاک سرزمین را داریم دلیلش این است که بتوانیم عقاید و اعتقادات و مبانی اصول فکری را تقویت و بیان کنیم، اظهار داشت: اگر  قرار باشد عقیده ما فدای آب‌وخاک شود آن خاک و سرزمین به درد ما نخواهد خورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد:  دشمن برای براندازی نظام اسلامی خواب‌های زیادی دیده بود و برنامه‌ریزی گسترده‌ای نیز انجام داده، ولی از بصیرت ملت ایران ضربه خورد و تمام نقشه‌هایش نقش بر آب شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha