شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر توجه داشتن به محتواي تبليغی از سوی روحانیان تأکید کرد و گفت:‌ اينكه مبلغان از چه روش‌ها و ابزاري براي تبليغ استفاده مي‌كنند بسيار مهم است و بايد در اين راستا به محتواي تبليغات خود توجه كنند تا خدشه‌اي به دين وارد نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، امروز در دیدار جمعی از گروه های تبلیغی استان، با اشاره به آياتي از قرآن کريم با توصيف ارزش و جايگاه تبليغ دين تاکيد کرد: بر اساس ظرفيت انسان در رسيدن به سعادت و شقاوت، خداوند نخستین و مهم ترين وظيفه انبياي الهي را تبليغ دين تعيين کرده است.

وی با بیان این که بي‌شک اگر ما در عرصه تبليغ دين خوب عمل کنيم مي‌توانيم انسان را به جايگاهي بالاتر از ملائک ببريم، گفت: اگرچه تبليغ دين در قالب‌هاي مختلف علمي و هنري صورت مي‌گيرد اما بحمدالله امروزه روحانيت ناب‌ترين و صريح‌ترين شيوه تبليغ ديني را در دنيا ارائه مي‌کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به برخی الزامات تبلیغ دین اشاره کرد و گفت: شناخت نيازهاي فکري مخاطبان و آسيب‌هاي اعتقادي و اجتماعي موجود در جامعه از ضرورت‌هاي يک تبليغ موفق است.

وی با بیان این که موفقيت يا عدم موفقيت مبلغان به رفتار آنها در دوران تبليغ بستگي دارد، افزود: مبلغي كه مي‌خواهد همانند پيامبر در امر تبليغ موفق باشد بايد طوري رفتار كند كه مردم آنها را الگو قرار دهند.

حجت الاسلام صادقی با تاكيد بر اين كه مبلغان بايد در امر تبليغ دغدغه كار براي خدمت به دين خدا را داشته باشند، بيان داشت: مبلغان در امر تبليغ نبايد اخلاص عمل، صداقت و امانت، تواضع و عزت نفس را فراموش كنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، يکي از عوامل توفيق و کارآمدي تبليغ را، پاي بندي به ارزش‏ های اخلاقي و تطابق گفتار با کردار عنوان کرد و گفت: امروزه، حساسيت مردم نسبت به نوع و شکل عملکرد روحانيت در مقايسه با پيش از انقلاب، به مراتب بيشتر شده است.

وی با تاكيد بر اينكه مبلغان نبايد جذب مسايل مادي شوند، اظهار داشت: هرجا كه مبلغان بتوانند وظيفه خود را به خوبي انجام دهند بهترين مكان براي تبليغ است و بايد توجه داشت كه عنايت خداوند به مكان‌هاي محروم بيشتر است.

حجت الاسلام صادقی نقش مبلغان را در کاهش آسيب هاي اجتماعي مورد تاکيد قرار داد و تصريح کرد: ترویج و گسترش مفاهیم ناب دینی در جامعه و سوق دادن مردم به سمت معارف الهی می تواند از بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی جلوگیری کند.

وی با اشاره به این که جایگاه یک مبلغ دین در جامعه اسلامی بسیار رفیع است، افزود: مبلغان جان و دل مردم را با انوار نوراني قرآن و معارف اهل بيت(ع) آشنا مي کنند که بسياري از آلودگي ها به همين سبب برطرف مي شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر توجه داشتن به محتواي تبليغی از سوی روحانیان تأکید کرد و گفت:‌ اينكه مبلغان از چه روش‌ها و ابزاري براي تبليغ استفاده مي‌كنند بسيار مهم است و بايد در اين راستا به محتواي تبليغات خود توجه كنند تا خدشه‌اي به دين وارد نشود.

وی در ادامه سخنان خود نيازسنجي و مخاطب شناسي، صحيح، مختصر و مستند بودن محتواي تبليغ را از مهم ترين خصوصيات يک تبليغ موفق دانست و با بیان این که با بيان اين که یک مبلغ برای تبلیغ دین نباید تنها به ابزار سنتی اکتفا کند، گفت: مبلغان بايد امروز با توجه به نياز و شرايط روز جامعه به اين وظيفه مهم عمل کنند.

حجت اسلام صادقی در ادامه سخنان خود روحانيت را رهبران ديني جامعه اسلامی معرفی کرد و افزود: روحانيت به عنوان مروجان و مبلغان شریعت محمدی، وظيفه سنگيني را در گسترش فرهنگ ديني در جامعه بر عهده دارند.

وی همچنین تبليغ مناسب احکام ديني از سوی مبلغان را نيازمند نوآوري در نحوه تبليغ دانست و گفت: با توجه به نياز جامعه، تبليغ احکام ديني نيز نيازمند يک تغيير و بازنگري است که مبلغان باید مورد توجه قرار دهند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به تلاش دشمن براي تبليغ فرهنگ منحرف غرب در جامعه اسلامی، گفت: گسترش دامنه تبليغات ديني در جامعه در نابودي هجمه های فرهنگي دشمنان تأثير فراواني دارد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha