پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری، شناختن شيوه‌هاي تبليغ و بکارگيري ابزارهاي مفيد و لازم براي مبلغ را امري اجتناب ناپذير دانست و گفت: در شرايط فعلي که شاهد گسترش لحظه اي تکنولوژي در جهان هستيم اکتفا کردن به تبليغ سنتي پاسخگوي نيازها نیست .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام حمزه علی صادقی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری امروز در نشست گروه های تبلیغی، تبليغ را يک وظيفه ديني دانست و تصريح کرد: طلاب و روحانيون از جمله اقشاري هستند که مهمترين وظيفه را در امر تبليغ بر عهده دارند.

وی افزود: روحانيان به عنوان سفيران الهي و رهبران ديني داراي وظايف سنگيني هستند که بايد با استفاده از آيات، احکام قرآن کريم و دستورات ائمه اطهار(ع)، اصول دين و احکام اسلامي را به مردم آموزش دهند و زمينه ارتقاء فکري و ديني افراد جامعه را فراهم آورند.

حجت الاسلام صادقی، شناختن شيوه‌هاي تبليغ و بکارگيري ابزارهاي مفيد و لازم براي مبلغ را امري اجتناب ناپذير دانست و خاطرنشان کرد: در شرايط فعلي که شاهد گسترش لحظه اي تکنولوژي در جهان هستيم اکتفا کردن به تبليغ سنتي پاسخگوي نيازها نخواهد بود.

وی افزود: پرداختن به تبليغ بدون اطلاعات مفيد و فراهم نکردن ابزارهاي مناسب آن، نه تنها نتيجه مثبت نخواهد داشت، بلکه لطمه هاي جبران‌ناپذيري به باورهاي مخاطبان وارد مي کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری خاطرنشان کرد: تبليغ موفق و مؤثر نياز به برنامه‌هاي کارشناسي شده دارد و اگر بتوانيم اين شيوه ها را از گفتار و رفتار اهل بيت(ع) و اولياي الهي بياموزيم به مراتب مؤثرتر و شايسته تر خواهد بود.

حجت الاسلام صادقی، يکي از بهترين صفات پيامبران و مناديان توحيد را خصلت پسنديده تواضع و فروتني آنان برشمرد و گفت: پيامبران با اين صفت زيبا، در دل مخاطبان حقيقت‌جو جايگاه ويژه اي کسب مي کردند.

وی ادامه داد: مبلغان موفق هميشه متواضع بوده و از اين طريق در هدايت و جذب دل‌هاي مردم مي‌کوشند و بر اين باورند که اگر مردم به سراغ آنها نيامدند، آنان بايد متواضعانه قدم پيش گذاشته و به سراغ متعلمان بروند.

حجت الاسلام صادقی بر ضرورت تبليغ صحيح و کارآمد ارزش هاي ديني در ميان نسل جوان تأکيد کرد و بيان داشت: مباحث ديني بايد به شيوه اي هنرمندانه و تأثير گذار از سوي مبلغان در جامعه به ويژه در ميان نسل جوان تبليغ و ترويج شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری، بهره گيري از ابزارهاي مناسب تبليغ را موجب افزايش تأثيرگذاري تبليغ ديني دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در نظام مقدس جمهوري اسلامي زمينه براي ترويج مباني ديني در سطح جامعه به خوبي فراهم است.

حجت الاسلام صادقی با بيان اينکه تبليغ ديني نيازمند ابزار و شرايط خاصي است، ادامه داد: در يک تبليغ درست و صحيح بايد به چهار رکن پيام دهنده، پيام گيرنده، محتواي پيام و ابزار پيام توجه ويژه اي داشت تا بتوانيم بر روي مخاطب تأثير مثبتي بگذاريم.

وی با اشاره به اينکه روحانيون به عنوان انتقال دهنده پيام ديني وظيفه سنگيني بر عهده دارند، گفت: رفتار و کردار يک مبلغ بايد به گونه‌اي باشد که سخنان او تأثير‌گذاري مناسبي در مخاطبين داشته باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری با بيان اين که امروز تبليغ ديني و ارزش‌هاي اسلامي يک تکليف و وظيفه همگاني است، افزود: در شرايطي که با هجمه‌هاي گسترده غرب روبه‌رو هستيم بايد فعاليت‌هاي ديني به گونه هدفمند دنبال شود تا تأثيرگذاري خود را دو چندان کند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به اين که ورود در عرصه تبليغي نيازمند ابزار و امکانات مورد نيازاست، تصريح کرد: نمي‌توان بدون مجهز شدن به سلاح مناسب وارد ميدان تبليغ شد، چون امروز دشمنان اسلام از امکانات تبليغاتي مدرن و گسترده اي در جهت تبليغ انديشه هاي انحرافي بر عهده دارند.

وی با اشاره به اين که تبليغ اسلام ناب محمدي از زيباترين و متعالي ترين ‏مأموريت هايي است که روحانيان برعهده دارند، گفت: ‏روحانيان بايد با آموزش روش هاي تبليغي و آشنايي با مهارت هاي آن در تبليغ معارف ديني ‏کوشا باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری با اشاره به ‏رسالت خطير مبلغان ديني در عرصه حاضر افزود: مبلغان مذهبي در خط مقدم مقابله با تهاجم هاي بيگانگان عليه انتقادات مذهبي ‏قرار دارند و در اين راستا استفاده از مبلغان ديني در فراگيري احکام و مسائل شرعي امري ‏واجب و ضروري است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha